Upropašćen najbolji srpski brend: Svi smo koristili ovaj proizvod

0
463

Kompanija „Henkel“ upropastila je jedan od najvećih domaćih brendova – dečiji sapun „Merime Kruševac“!

To tvrde brojni potrošači, ukazujući da je promenjena tekstura i kvalitet dobro poznatog sredstva za održavanje higijene najmlađih.

Mnogi javno iznose svoja nezadovoljstva ukazujući da miris i izgled ovog sapuna, koji je bio prepoznatljiv među generacijama, sada je samo bleda kopija od kada ga je preuzela poznata svetska kompanija. Osim oblika, ističu potrošači, najviše im smeta jak i neprijatan miris, koji ih podseća na opasne hemikalije, ali i činjenica da se otopi za nekoliko dana.

Da stvar bude još gora, osim potpune izmene ovog sredstva za higijenu, i njegova cena je za kratko vreme skočila i do 100 odsto!

Na ovakvo poslovanje kompanije „Henkel“ ukazala nam je naša čitateljka (ime i prezime poznato redakciji) koja je ostala šokirana kada je videla u šta se pretvorio nekada omiljeni narodski sapun!

– Želela sam da vest stigne do što više roditelja! Sećate se „Meriminog“ dečijeg sapuna?! Kod nas u kući on se kupuje godinama. Poslednji je kupljen pre neki dan i ostala sam šokirana kada sam ga otvorila. Imao je čudan miris. Jako je smrdeo na neki agresivni deterdžent. Ni nalik sapunu koji je inače bio u toj ambalaži. Mislila sam da je greška slučajno, pa sam potražila sapun u još nekim marketima i drogerijama i, nažalost, svuda je bila ista situacija – požalila se ova žena.

Tragom ove informacije, posetili smo internet stranice potrošačkih udruženja, gde smo pronašli niz negativnih komentara na račun ove kompanije i kvaliteta dečijeg sapuna.

Biljana Jovanovski je do detalja opisala svoje iskustvo:

– Potvrđujem za „Merimin“ dečiji sapun, koji smrdi na one starinske sapune za pranje veša, užasno je gnjecav i „balav“, pa se istopi nakon dvadesetak pranja ruku. Gde su tu kontrole, gde su tehnolozi? Kako je smela takva serija da izađe u prodaju, a radi se o dečijim sapunima. Bruka… Odavno nije dobar, užasno isušuje kožu, sve svrbi i peče, čak i kada operete ruke… Nekada se zvao „dečiji medicinski sapun“, a sada je obična hemija, „kamen“… Smrdi kao tvor na domaći sapun za pranje veša, koji se pravi sa kaustičnom sodom i užeglom mašću. Sramota je da ovako nešto puštate u promet, a radi se o proizvodima za decu. Imaju li vaši tehnolozi nos?

Star više od 100 godina

„Merimin“ dečiji sapun jedan je od najprepoznatljivijih, ako ne i najprepoznatljiviji proizvod srpske hemijske industrije, a istorija kaže i najstarijih. Ovaj sapun prvi put je proizveden u preduzeću „Gliša Janković i sin“ u Kruševcu 1919. godine i narednih skoro devet decenija se proizvodio po istoj recepturi. Već 1927. godine ovo preduzeće dobija ime „Merima“

Nemačka firma „Henkel“ 2002. godine kupila je 70 odsto društvenog kapitala ove kruševačke hemijske industrije za 14,4 miliona evra i tako postala većinski vlasnik, saopšteno je tada iz „Merime“.

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević napominje da je su ovakve promene karakteristične kada dođe do promene vlasnika i dodaje da, nažalost, sve češće dolazi do pada kvaliteta.

– Ako je zaista promenjena tehnologija, o tome su morali da obaveste potrošače! Ukoliko ima toliko primedbi, ovde ima prostora i za kolektivnu žalbu! Kada dođe do promene vlasnika kompanije, uglavnom dođe i do promene u proizvodnji, kvalitetu, ceni, svega osim naziva, što je poražavajuće. I zato smatram da inspekcija, pre svega tržišna, mora da ispita ovaj slučaj, da uradi nadzor, hemijske analize i da javno objavi sve te rezultate. Jer se ovaj sapun najviše, između ostalog, koristi za higijenu dece – objašnjava Bogosavljević.

Bez odgovora „Henkela“

Zaštitnik potrošača kontaktirao je kompaniju „Henkel“ kako bismo dobili objašnjenje šta se desilo sa dečijim sapunom. Međutim, do zaključenja ovog broja nismo dobili nikakav odgovor.