Na deonici šest naplatnih stanica biće šest naplatnih stanica

0
164

Prošlog meseca je u Beogradu, u prostorijama Gradske opštine Palilula, održana javna rasprava i prezentacija Studije o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. Raspravljalo se o prvoj deonici, od Ovče do Zrenjanina, čija je dužina 67 kilometara. Posebno poglavlje studije posvećeno je naplati putarine.

Na deonici od Ovče do Zrenjanina predviđeno je šest naplatnih stanica, od kojih je ona u Ovči čeona i nalazi se na trasi autoputa. Ostalo će biti sporedna naplatna mesta u okviru denivelisanih raskrsnica.

Na teritoriji grada Zrenjanina predviđena su tri naplatna mesta: Orlovat, Ečka i Zrenjanin-Zapad. Planirano je da naplatno mesto u Orlovatu ima pet kanala, u Ečki osam, a na zapadu grada 17.

Kako će izgledati trasa

Početak trase planiran je na petlji Ovča, na delu takozvane Severne magistralne tangente. Trasa dalje prelazi prugu, ide severoistočno preko poljoprivrednog zemljišta, a zatim prelazi reku Tamiš gde je planiran most.

Trasa dalje nastavlja na sever, gde su planirane petlje Glogonj/Jabuka, kao i petlja Kovačica. U ovom delu položaj trase bio je uslovljen položajem izgrađenih zalivnih sistema kao i planiranih vetroparkova.

Nakon petlje Kovačica, trasa blago skreće severozapadno. Neposredno pre Predela izuzetnih odlika Potamišje dalje nastavlja severno, gde je planiran most preko reke Tamiš i prelaz preko pruge. Zatim ide severno do petlje Orlovat. Nakon nje, trasa skreće severozapadno prema Ečki, gde će se nalaziti nova petlja, planirana u blizini fabrike guma Linglong. Trasa u ovom delu je planirana južno od Zrenjanina.

Dalje idući ka zapadu, trasa prelazi reku Begej i nastavlja prema planiranoj petlji Zrenjanin-Zapad. Ova petlja istovremeno predstavlja i kraj prve deonice autoputa Beograd-Zrenjanin, zajedno sa vezom sa obilaznicom severno od Zrenjanina.