Radovi na izgradnji auto-puta od Rume do Šapca su u punom jeku, a neki delovi su u završnoj fazi. Asfaltirana je leva kolovozna traka na mostu preko Save kod Šapca, a intenzivni su radovi na produžetku mostovske konstrukcije kod Klenka, kao i asfalterski radovi na trasi auto-puta Ruma-Šabac, objavljeno je na Instagramu „Koridora Srbije”.
Krajem jula 2021. godine spojen je ovaj most preko Save, nakon dve godine izgradnje. Tom prilikom, zvaničnici su istakli da će kompletan auto-put biti završen najkasnije do jeseni 2023. godine. Budući auto-put između Rume i Šapca dug je 22 kilometra i imaće šest traka. Deo je koridora Ruma-Šabac-Loznica, jer će od Šapca do Loznice biti izgrađena brza saobraćajnica od 55 kilometara.
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma–Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac–Loznica, zaključen je 19.11.2019. godine sa azerbejyanskom kompanijom „Azvirt”. Na ovoj trasi planirana je izgradnja 54 mosta i dve petlje.
Kako navode u „Koridorima Srbije”, izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, pošto je projekat važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa Bosnom i Hercegovinom.
Sam projekat izdeljen je u tri deonice: deonica Ruma – most na Savi, u dužini od 22 kilometra biće, auto-put punog profila. Trasa će zaobići sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što bi trebalo da rastereti ulice u ovim naseljima.
Ispred Hrtkovaca gradi se nadvožnjak s petljom, pošto će se auto-put ovde ukrstiti sa državnim putem Prvog B reda broj 20, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane.
Počev iz pravca Šapca, autoput će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik–Šabac–Ruma.
Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine: prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali. Dužina mosta preko Save je 1,33 kilometra, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova. Glavni raspon između središnjih stubova, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara.
Radovi na izgradnji auto-puta od Rume do Šapca su u punom jeku, a neki delovi su u završnoj fazi. Asfaltirana je leva kolovozna traka na mostu preko Save kod Šapca, a intenzivni su radovi na produžetku mostovske konstrukcije kod Klenka, kao i asfalterski radovi na trasi auto-puta Ruma-Šabac, objavljeno je na Instagramu „Koridora Srbije”.
Krajem jula 2021. godine spojen je ovaj most preko Save, nakon dve godine izgradnje. Tom prilikom, zvaničnici su istakli da će kompletan auto-put biti završen najkasnije do jeseni 2023. godine. Budući auto-put između Rume i Šapca dug je 22 kilometra i imaće šest traka. Deo je koridora Ruma-Šabac-Loznica, jer će od Šapca do Loznice biti izgrađena brza saobraćajnica od 55 kilometara.
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma–Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac–Loznica, zaključen je 19.11.2019. godine sa azerbejyanskom kompanijom „Azvirt”. Na ovoj trasi planirana je izgradnja 54 mosta i dve petlje.
Kako navode u „Koridorima Srbije”, izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, pošto je projekat važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa Bosnom i Hercegovinom.
Sam projekat izdeljen je u tri deonice: deonica Ruma – most na Savi, u dužini od 22 kilometra biće, auto-put punog profila. Trasa će zaobići sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što bi trebalo da rastereti ulice u ovim naseljima.
Ispred Hrtkovaca gradi se nadvožnjak s petljom, pošto će se auto-put ovde ukrstiti sa državnim putem Prvog B reda broj 20, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane.
Počev iz pravca Šapca, autoput će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik–Šabac–Ruma.
Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine: prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali. Dužina mosta preko Save je 1,33 kilometra, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova. Glavni raspon između središnjih stubova, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara.
Na ovaj auto-put, osim veze sa auto-putem Beograd-Šid, sa severa, odnosno kod Rume biće priključen Fruškogorski koridor, koji počinje kod Kaća, a sa juga pomenuta brza saobraćajnica Loznica-Šabac.
Skupština Srbije usvojila je na poslednjoj sednici predlog zakona koji će državi omogućiti kredit kod Banke Inteza vredan 15 milijardi dinara za finansiranje saobraćajnice Ruma-Šabac-Loznica. Korisnik kredita se obavezao da će odobreni novac koristiti samo za finansiranje projekta, koji je podeljen na tri deonice.
Deonica jedan je auto put Ruma–Šabac, deonica dva most preko Save, i deonica tri brza saobraćajnica Šabac–Loznica. Kredit se realizuje na osnovu ugovora koji je država sa ovom bankom zaključila 6. juna.
U obrazloženju zakona se ističe da je izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih projekata Republike u drumskom transportu, jer je on važan za razvoj i povezivanje oko 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, ali i Podrinje i zapadnu Srbiju sa Vojvodinom, kao i taj deo Srbije sa regionom, posebno BIH. Podvlači se da je Vlada Srbije je 9. avgusta 2018. godine usvojila odluku o obrazovanju radne grupe za realizaciju projekta Ruma–Šabac–Loznica.
Podseća se da je tada odlučeno da se i na ovom projektu sarađuje upravo sa azerbejyanskom kompanijom „Azvirt”, kako bi se došlo do prihvatljivog oblika finansiranja te saobraćajnice. Krajem 2019. usaglašen je i potpisan Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na između republičke vlade, „Puteva Srbije”, „Koridora” i „Azvirta”.