Tamiš će kod Orlovata premošćavati tri nova mosta – Stari ostaje kao atrakcija

0
155

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura obišli su radove na izgradnji novog železničkog mosta preko reke Tamiš kod Tomaševca.

Radili smo maksimalno što smo mogli, ali graditi nove mostove ne možete uraditi preko noći, trebalo je uraditi projekte, obezbediti novac, i zato smo prvo radili obilaznicu što je bilo moguće brzo uraditi, ona jeste 11 kilometara ali omogućava stanovnicima dobru i stabilnu vezu i na taj način smo rešili problem da ljudi imaju mogućnost da se prebace s jedne na drugu stranu. Kasnije smo krenuli u projektovanje prvo ovog, a onda i drumskog mosta koji će biti uzvodno stotinak metara i gde se projekat završava, tako da će ovaj kraj dobiti dva mosta, a stari će ostati i videćemo šta će grad da uradi i kakvu turističku atrakciju može napraviti od tog mosta, a mnogo toga se može jer je ovo najstariji most na ovoj pruzi – rekao je Vesić, preneo je sajt Grada Zrenjanina.

Salapura je dodao da se razmišlja da stari most, koji je spomenik kulturno-istorijskog nasleđa, postane biciklističko-pešački most i dodatna turistička atrakcija za ovaj deo Banata i za ovaj deo teritorije grada.

Naveo je da će do septembra sledeće godine ovaj most biti završen, tako da će i železnički saobraćaj ići novim mostom i time će biti rešen i taj problem.

Siguran sam da ćemo do septembra sledeće godine početi da radimo i drumski most, jer mislim da bi mogli do kraja godine da imamo građevinsku dozvolu, to su tehničke stvari, ali to sve ima svoj tok i to može da bude relativno brzo završeno. Sledeće godine možemo imati i izgradnju drumskog mosta čime će ovaj kraj zaista rešiti svoj problem, a ovde gravitira preko 30.000 ljudi – rekao je Vesić i dodao:

– Nadam se da krećemo i u rekonstrukciju pruge Pančevo – Subotica, kojoj pripada i ovaj deo pruge i u završnim smo pregovorima sa kineskim partnerom. Ta pruga će biti elektificirana i za brzinu od 120 kilometara na sat i to će potpuno promeniti način života ljudi.

Rekao je i da su počeli i radovi na izgradnji autoputa Beograd – Zrenjanin – Novi Sad i da će do 2026. godine biti završen put do Kovačice koja će biti na 10 minuta do Beograda. Autoput će premošćavati Tamiš takođe u blizini Orlovata, i to će biti treći novi most na ovom kratkom potezu te reke.

– Možete zamisliti koliko će biti Zrenjanin blizu i šta će to značiti za život svih ljudi ovde – istakao je ministar.

Kada je reč o pruzi, Vesić je rekao i da će se od Kikinde ići prema rumunskoj granici i da to govori o odluci da se više novca za infrastrukturu usmeri u Banat, jer je, kazao je, Banat bio najzapostavljeniji deo naše zemlje.

– Ima i drugih, ali Banat kao da je na neki način bio ostavljen sam sebi. Radićemo brzu saobraćajnicu između Novog Bečeja i Zrenjanina, koja će povezati „Osmeh Vojvodine“ koji ide prema Kikindi, tako da zaista moći ćemo da kažemo da će ceo Banat – kada dodamo i autoput Beograd-Vršac-rumunska granica i prugu Beograd-Vršac-rumunska granica, koja je takođe ušla u rekonstrukciju i kada dodamo novi most kod Bele Crkve kod tvrđave Ram kod Dunava, zaista će ceo Banat biti dobro saobraćajno povezan i sa Novim Sadom, i Beogradom, Suboticom i Braničevskim okrugoma, a siguran sam i sa Rumunijom – naveo je Goran Vesić.