Ovo su najtraženiji poslovi u Srbiji: Za neke od njih nije potreban fakultet, drugi nude platu od čak 350.000 dinara

0
242
novac

Zaboravite na nekadašnje poslove iz snova poput lekara ili inženjera, današnje najtraženije pozicije su radnik u tematskom parku ili voditelj na TikToku.

To su podaci sa britanskog tržišta rada napravljeni na osnovu analize više od 900.000 oglasa za posao objavljenih od januara 2024.

TikTok prezenteri dobijaju na popularnosti jer kompanije moraju da promene način kako stižu do publike, odnosno kupaca.

A kakva je situacija u Srbiji?

Na osnovu podataka sa Infostuda, portala za zapošljavanje, u prvoj polovini ove godine najtraženije oblasti su bile:

  • Trgovina i prodaja
  • Mašinstvo
  • IT
  • Administracija
  • Ugostiteljstvo

Kako je za EUpravo zato objasnio Miloš Turinski, PR menadžer ove platforme, podaci ukazuju na stabilnu potražnju u sektorima poput prodaje, industrije i ugostiteljstva, dok IT sektor i dalje ostaje u vrhu interesovanja.

Kada se pogledaju konkretne pozicije, top 10 najtraženijih poslova u Srbiji su:

  • Magacioner
  • Vozač
  • Administrativni radnik
  • Radnik u proizvodnji
  • Konobar
  • Komercijalista
  • Kuvar
  • Higijeničar/ka
  • Telefonski operater
  • Prodajni savetnik

Kao što možemo videti, naglasak je na osnovnim i logističkim poslovima dok specijalizovane oblasti, poput IT-ja, održavaju svoje mesto u vrhu potražnje, ali kroz drugačiji obrazac zapošljavanja.

Veliki broj naših sugrađana je zainteresovan za odlazak na rad u inostranstvo, a to pokazuju i oglasi koji se pojavljuju na Infostudu.

Mesečno se objavi oko tridesetak takvih oglasa, a uglavnom obuhvataju IT sektor, logistiku (uključujući vozače), kol centre, građevinu, kao i razna zanatska zanimanja.

Turinski se osvrnuo i na poslove koji se odnose na društvene mreže. Danas ne možete voditi ozbiljan biznis ukoliko se ne oglašavate na mrežama, o kakvoj god delatnosti da se radi.

“Poslovi poput TikTok menadžera, stručnjaka za digitalni marketing i slične pozicije, postaju sve zastupljeniji. One su sada ključne, naročito u marketingu i oglašavanju. Uočava se porast potražnje za stručnjacima koji mogu da upravljaju brendovima na različitim platformama, uključujući TikTok, Instagram i druge”, objasnio je.