Od marta 2024. moguć početak izgradnje poslednjeg dela obilaznice oko Beograda, od Bubanj potoka do Pančeva

0
242

Ugovor za projektovanje nastavka obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva, u dužini od 31 kilometra potpisan je sa CIP-om, rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić prilikom obilaska gradilišta obilaznice oko Beograda, na petlji Avala.

– Do marta naredne godine imaćemo završen projekat, odnosno izdatu građevinsku dozvolu i tada ćemo imati sve uslove da počnemo da gradimo i poslednji deo obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva, sa velikim drumsko-železničkim mostom kod Vinče – najavio je Vesić, navodi se na sajtu Vlade.

Prema njegovim rečima, po završetku tog poslednjeg dela, Beograd će dobiti i železničku obilaznicu, pa će sav železnički teretni saobraćaj, kome glavni grad nije odredište, biti izmešten iz centra prestonice.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture rekao je da će deonica od Straževice do Bubanj potoka biti puštena u saobraćaj 1. juna, kako je i planirano.

Vesić je rekao da je petlja Avala izgrađena na deonici od Straževice do Bubanj potoka, dugoj 9,6 kilometara, dodavši da je ukupna dužina obilaznice oko Beograda 47,7 kilometara.

Ukazao je da se obilaznica gradi duže od 30 godina, a ima dva tunela – Beli potok i Straževicu, dva mosta dužine 930 metara i četiri nadvožnjaka.

On je naglasio da će se, kada obilaznica bude proradila, saobraćaj na auto-putu kroz Beograd, na „Gazeli“ rasteretiti između 10 i 15%, uz napomenu da je „izdao nalog da se od juna zaustavne trake na tom mostu pretvore u žute trake“, pa će „javni gradski prevoz i taksi vozila prolaziti brže, a gužve će se smanjiti“.

Zaustavne trake na mostu Gazela, inače, ne postoje već oko 40 godina.

Ministar je dodao da će se preusmeravanjem saobraćaja na obilaznicu „značajno smanjiti zagađenje u Beogradu, a biće i manje saobraćajnih nesreća, jer analize pokazuju da tamo gde ima obilaznica oko gradova, ima i manje nezgoda i gužvi“.