Izložba Platno u Platnari

0
96

Platnara, u sklopu stambeno-poslovnog kompleksa Novi Dorćol, 5. oktobra, po prvi
put otvara svoja vrata za sugrađane, izložbom Platno u Platnari koja će predstaviti
zanimljivu istoriju ove jedinsvene građevine, kao i raznovrsne primene platna u
današnje vreme – kroz dela afirmisanih i mladih umetnika.

Nekadašnji epicentar tekstilne industrije – Platnara, mesto je gde se susreću
prošlost, sadašnjost i umetnost. Novi Dorćol, kroz očuvanje pozicije, strukture i
građevinskih elemenata istorijskog objekta Platnare s kraja 19. veka, čuva stari duh
Dorćola.

Na ovom mestu započeta je industrijalizacija Beograda, otvaranjem “Prvog
kraljevskog povlašćenog preduzeća za preradu kudelje i pamuka Alekse Obradovića
i kompanije” 1897. godine. To preduzeće, zajedno sa objektom Platnara, nakon
Prvog svetskog rata biva prodato koncernu “Fabrika tekstila Kosta Ilić i sinovi”, koji je
pored ove, u svom posedu imao preko 30 fabrika.

Nakon Drugog svetskog rata kompleks dobija novu funkciju. Hale bivaju
rekonstruisane i proširene, fabrika iz tekstilne prelazi u mašinsku industriju, a njeni
pogoni postaju poznata fabrika liftova „David Pajić Daka“.

Na svečanom otvaranju izložbe, u prisustvu medija, saradnika i prijatelja kompanije
Deka Inženjering, gostima će se obratiti Dr Ljiljana Blagojević, arhitekta.
Vrata Platnare biće otvorena od 5. do 8. oktobra za sve posetioce koji izložbu Platno
u Platnari, posvećenu istoriji ove jedinstvene građevine s kraja 19. veka, mogu
pogledati svakog dana od 12 do 20 časova.

Pored zanimljivo predstavljene istorije objekta Platnare, posetioci izložbe će imati priliku da se upoznaju sa radovima
izlagača iz različitih sfera umetnosti i primenjenih umetnosti, među kojma su slikari Irina Davydova, Maja Milovanović, Marija Anđelić, Marko Kusmuk, Svetlana Pavlović
Džindo, dizajneri nakita Studio Glina, Hota Hota, JK nakit od betona, modni kreatori
Jelena Bukvić Atanasković (Fantasia de Yeya), MAIA Home dress, fotograf Tatjana
Zlatković, tekstilni umetnik Jelisaveta Vračević, i naši brendovi Etno mreža,
MamaZmia, Mara Home, Shamliza, i Vilenica studio.

Deo prihoda ostvarenog sa izložbe biće namenjen humanitarnoj akciji “Za nove generacije Dorćola” u okviru koje je u planu sadnja drveća na Dorćolu.