Infrastruktura železnice Srbije raspisala je tendere za izradu idejnih projekata za rekonstrukciju pruga Vrbas-Sombor i Pančevo Glavna-Zrenjanin-Banatsko Miloševo-Senta-Subotica.
Kako je navedeno u teničkim specifikacijama tendera, modernizacija ovih bačkih i banatskih pružnih pravaca je planirana u okviru Programa rekonstrukcije i modernizacije regionalnih pruga na mreži pruga Republike Srbije, koji je pokrenulo resorno ministarstvo u saradnji sa Infrastrukturom železnice Srbije.
Ovim programom je predviđena rekonstrukcija, modernizacija i elektrifikacija pruge Vrbas-Sombor, od izlazne skretnice iz stanice Vrbas u km 38+020 do izlazne skretnice iz stanice Sombor u km 97+048.
Pruga Vrbas-Sombor je jednokolosečna neelektrificirana pruga sa brzinom do 40 km/h na otvorenoj pruzi. Puštena je u saobraćaj 1906. godine.
Nakon rekonstrukcije koja će obuhvatiti i stajališta, putne prelaze, mostove, propuste i drenaže, kao i stvaranje uslova za odvijanje kombinovanog prevoza, brzina vožnje biće podignuta na 120 km/h.
Na pruzi Pančevo Glavna-Zrenjanin-Banatsko Miloševo-Senta-Subotica koju čine deonice Pančevo Glavna-Zrenjanin-Banatsko Miloševo dužine 126,18km i Banatsko Miloševo-Senta-Subotica dužine 73,58km, najveća brzina je do 80 km/h
Ove deonice su jednokolosečne i neelektrificirane, puštene u saobraćaj u periodu od 1883. do 1896. godine.
Na njima je takođe predviđena kompletna rekonstrukcija i elektrifikacija, sa povećanjem brzine do 120 km/h.