Zbog brze pruge Beograd-Budimpešta, podvožnjak kod nove opštine u Subotici biće srušen i izgrađen novi

0
206

Zbog izgradnje brze pruge Beograd – Budimpešta, podvožnjak kod nove opštine u Subotici biće srušen i izgrađen novi, koji će biti širi za potrebe železnice, a imaće i veću visinu kako bi se ispod njega nesmetao odvijao teretni saobraćaj.

Radovi će otpočeti nakon što, najpre, budu završeni ostali podvožnjaci na trasi brze pruge, kako bi bilo obezbeđeno nesmetano odvijanje saobraćaja.

Podvožnjak na Palićkom putu, koji je kod zgrade nove opštine izgrađen još 1957. godine, jedna je od ključnih saobraćajnica kako za putnički, biciklistički i pešački, tako i železnički saobraćaj koji se odvija kroz centar Subotice.

Već nekoliko meseci, glavna briga svih Subotičana je šta će biti kada bude zatvoren za saobraćaj podvožnjak kod hotela Patria, kod raskrsnice koja je jedna od najfrekventnijih u gradu, a sve zbog izgradnje brze pruge Beograd – Budimpešta što će, prema najavama, trajati oko deset meseci.

Nakon usvajanja Prostornog plana brze pruge, JP za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje Subotice, izradilo je planove detaljne regulacije na osnovu kojih će, pre nego što podvožnjak na Palićkom putu bude zatvoren zbog rekonstrukcije, najpre biti izgrađeni ili obnovljeni ostali kako bi saobraćaj mogao da se odvija nesmetano.

– Pre izgradnje novog podvožnjaka na Palićkom putu, prioritet je bio izgradnja onog u Bajnatskoj ulici, rekonstrukcija podvožnjaka u Lošinjskoj ulici i rekonstrukcija Majšanskog mosta sa kružnim tokom. To su tri tačke koje bi trebalo da preuzmu tok saobraćaja iz istočnog dela grada prema centru grada, a tek posle toga pristupiće se izgradnji podvožnjaka na Palićkom putu koji nije u skladu sa novim planom i projektom brze pruge – kaže Karolj Terteli, šef Službe za urbanizam u JP za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje Subotice.

Postojeći podvožnjak kod nove opštine, koji je poznat i po tome što se put ispod njega, tokom obilnih padavina, privremeno pretvori u pravu reku, biće srušen, a umesto njega biće izgrađen novi, koji će odgovarati potrebama brze pruge Beograd – Budimpešta, ali i bezbednijeg putničkog saobraćaja u centru Subotice.

– Koliko znam, važna stavka u projektu je reperna tačka koja se tiče nivelete, odnosno visine mosta. Da bi se povećala njegova visina, put ispod podvožnjaka će morati da bude na nižoj koti od sadašnje, a železnički most će biti proširen. Ključni cilj u oba slučaja biće povećanje bezbednosti u saobraćaju – objašnjava Karolj Terteli, šef Službe za urbanizam u JP za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje Subotice.

Tokom radova na izgradnji podvožnjaka ili na deonicama gde se trasa brze pruge ukršta u nivou sa putevima, lokalna samouprava ima zadatak samo da obezbedi nesmetano odvijanje putničkog saobraćaja.

– Grad nije investitor projekta izgradnje brze pruge. Mi imamo samo jedan interes i zadatak, a to je da obezbedimo što nesmetaniji saobraćaj građana kroz gradilište brze pruge – kaže Imre Kern, zamenik gradonačelnika Subotice.

Kada će podvožnjak kod nove opštine i najfrekventnije raskrsnice u centru Subotice biti srušen i koliko će trajati izgradnja novog, koji je važna tačka na trasi brze pruge Beograd – Budimpešta, odlučuju izvođač i investitor radova, Infrastruktura železnica Srbije i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.