Zabrana kladionicama da se reklamiraju na bilbordima

0
122

Ministar trgovine Srbije Tomislav Momirović izjavio je danas da izmene Zakona o oglašavanju propisuju da kladionice i kockarnice više neće smeti da se reklamiraju na bilbordima i drugim mestima na otvorenom, odnosno da se njihovo reklamiranje svede na minimum.

Momirović je za RTS kazao da kladionice neće smeti da se oglašavaju u novinama, osim na sportskim stranama, u svim terminima na televiziji, a ni javne ličnosti više neće moći da promovišu kladionice i pozivaju ljude na klađenje, prenela je Beta.

„Biće dozvoljeno oglašavanje na televiziji posle 23 časa uveče, do šest ujutru i za vreme sportskih događaja, ali i promovisanje 30 minuta pre i posle njegovog prenosa. Ne bavimo se lovom na veštice, ovo nije rat sa kladionicama. Oni rade legitiman biznis, ali je neophodno da ovo kao društvo regulišemo“, istakao je ministar.

Momirović naveo da država nije „zgazila kladionice“, kojih ima oko 3.000 u Srbiji.

„Omogućili smo im da se promovišu kroz sportske strane portala i pisanih medija“, kazao je on.

Prema njegovim rečima, kocka razara društvo i država želi da to zaustavi i da ograniči igre koje izazivaju zavisnost. Dodao je da se u Srbiji dešava „poplava otvaranja novih kladionica, koje su agresivne da uvuku nove igrače“.

„Mi kao država moramo to da prepoznamo i svedemo na realan, evropski nivo“, rekao je Momirović.

Dodao je i da reklame za igre na sreću više neće smeti da školama i drugim ustanovama za decu budu bliže od 100 metara.

Objasnio je da će mesta na kojima se organizuju takve igre ubuduće morati da od dečjih ustanova budu udalje najmanje 200 metara, što će dokazivati uverenjem Republičkog geodetskog zavoda.

„Ne možete pored škola da imate ovoliko poziva za igre na sreću i bombardovanje porukama da možete zaraditi kockajući se, niko ne može tako da zaradi“, istakao je Momirović.