Štrajk upozorenja u JGSP „Novi Sad“ je okončan

0
236
Štrajk upozorenja u JGSP "Novi Sad"
Danas u 14 časova završen je štrajk upozorenja u JGSP „Novi Sad“ koji je trajao sat vremena. Oko 170 autobusa obustavilo je saobraćaj i u tom periodu saobraćale su samo ugovorene linije. U slučaju da se ne ispune zahtevi štrajkača postoji mogućnost za generalni štrajk koji e u skladu sa zakonom, kako kažu organizatori štrajka.
JGSP „Novi Sad“ kaže da su pregovori sa štrajkačkim odborom sindikata „Nezavisnost“ obavljeni i da, pored svih napora koji su uloženi od strane poslodavca, do obustave štrajka nije došlo.

Iz preduzeća objašnjavaju da su predstavnici sindikata došli na sastanak kako bi ispunili zakonsku formu. Nisu bili spremni da naprave bilo kakav kompromis.

Sindikat „Nezavisnost“ je podneo dva zahteva:

„Prvi zahtev je zahtev za povećanje plate. Njega nismo u mogućnosti da ispunimo obzirom da je na snazi zakon kojim su zarade ograničene i umanjene. Svega toga su svesni i štrajkači. Prema njihovim rečima štrajk je jedini način da skrenu pažnju na sebe i da nema ničega uperenog protiv rukovodstva, gradonačelnika i države. Ovom prilikom napominjemo da JGSP „Novi Sad“ ima najveće prosečne plate vozača u Republici Srbiji. One se redovno isplaćuju, a pored toga im je danas, kao i više puta do sada, rečeno da će im u junu mesecu biti isplaćena solidarna pomoć. Ona kad se pretvori u procente, iznosi 7-8 odsto povećanja zarade na godišnjem nivou“, navedeno je u saopštenju.

„Razumemo da je vozačima u ovoj firmi nekada plata bila 700 eura, a da je danas manja od 500 eura. Da su mnogi pod kreditima, da je njihova cena rada na inostranom tržištu višestruko veća, razumemo i da bi svi oni želeli da voze nove autobuse…Zbog kupovine socijalnog mira velikim platama u prošlosti i neulaganjima u ovo preduzeće mi sada vraćamo dugove iz prošlosti. U skladu sa mogućnostima uz veliku podršku grada i gradonačelnika obnavljamo vozni park“, naglašeno je u saopštenju.

„Drugi zahtev je zahtev za reorganizaciju preduzeća, a koji nema nikakve veze sa sindikalnim delovanjem. O njemu praktično nismo ni razgovarali, jedina tema je bila povećanje plata. Dolaskom ovog rukovodstva, reorganizacija preduzeća je u velikoj meri završena. Preko 50 ljudi je manje u administraciji, a broj vozača i mehaničara je veći nego ikada u istoriji preduzeća. Sve to zahvaljujući komisiji Vlade republike Srbije i gradonačelniku Novog Sada Milošu Vučeviću. Oni su razumeli naš problem i pomogli u rešavanju istog. Da ne bi došlo do sukoba među vozačima, odlučili smo da ne šaljemo zamene (vozače koji žele da voze). Pojačali smo rad dispečera i otpravnika, kako bi prevoz posle 14 časova nastavio da se odvija po redu vožnje“, zaključeno je u saopštenju.