Šta sve treba da znate o ugljenim hidratima

Foto: fakulteti.edukacija.rs
Oglas

Ugljeni hidrati su šećeri koje naše telo koristi za energiju. Oni podstiču sve što radimo, od razmišljanja i drugih mentalnih zadataka do šetnje ili teškog treninga. Konzumiranje ugljenih hidrata je kao da stavljamo gorivo u svoj rezervoar.

Jedan od najvećih mitova o ugljenim hidratima jeste da su obavezno loši po vas, naročito kada su u pitanju kilogrami.

Istina je da su ugljeni hidrati od izuzetne važnosti za energiju  i održavanje osnovnih funkcija tela. Od kontrolisanja kortikozola do regulisanja tiroidne žlezde, ali sami po sebi nisu nezdravi i ne goje uvek.

Nutricionista Loften smatra da su veoma važni, naročito kada pokušavate da zadržite težinu pod kontrolom dijetom ili vežbanjem. Izbegavanje ugljenih hidrata u potpunosti može da vas ostavi bez energije ili da dovede do naleta gladi što dovodi do prejednja i gojaznosti.

Ona preporučuje da se ugljeni hidrati konzumiraju tokom dana kada ste najaktivniji (ujutru i u toku popodneva).

Svi ugljeni hidrati koji se ne iskoriste za energiju ili sačuvaju u jetri, skladišti se kao masnoća ispod kože i oko organa, što može da dovede do viška telesnih masnoća, koji su povezani sa dijabetesom, kardiovaskularnim bolestima i drugim oboljenjima.

Što ste aktivniji, veća je verovatnoća da ih iskoristite ako se krećete i fizički ste aktivni, što znači da se manje ugljenih hidrata skladišti kao masnoća.

Ukoliko jedete ugljene hidrate uveče i sednete ispred televizora ili računara a zatim odete na spavanje, manja je verovatnoća da ćete iskoristiti sve ugljene hidrate.

Ukoliko vežbate, ugljene hidrate možete jesti i pre i posle treninga za optimalnu energiju. Jednostavni ugljeni hidrati pre treninga će vam obezbediti pravu dozu energije, a posle treninga će vam pomoći da se oporavite.

Postoje dve vrste ugljenih hidrata – prosti i složeni. Prosti su ukoliko su napravljeni samo od jednog ili dva molekula šećera. Oni se lako vare i brzo podižu energiju.

Neki od jednostavnih ugljenih hidrata su: šećer, med, sok, slatkiši, voće.

Složeni ugljeni hidrati su napravljeni od lanaca molekula šećera i bogatiji su vlaknima, koji se teško vare, pa kada ih konzumirate, doživećete postepeniji i drugotrajniji rast šećera u krvi, koji će vaš digestivni sistem teže i duže pretvarati u glukozu. Takođe ćete se duže osećati sitim, zahvaljujući sadržaju vlakana.

Složeni ugljeni hidrati su: pasulj, sočivo, grašak, kikiriki, hleb od celog zrna i žitarice.

Izvor: menshealth.rs

 

android aplikacija
Previous articleMomak je redovno jeo ove tri namirnice, a onda je izgubio sluh i oslepeo
Next articleNakon ove greške golmana Orlovi gube od Portugala (VIDEO)