Ronaldov potez van terena Coca Colu koštao milijarde USD

Kristijano Ronaldo (Foto: Youtube.com/The Telegraph/pritnscreen)
Oglas

Učestvuju igrači sa astronomskim milionskim ugovorima koji su već davno prešli stotine na godišnjem nivou. Naravno, sve to ne bi bilo moguće bez sponzora i TV prava koji i ovaj, EURO 2020 bez obzira na COVID stavljaju na lestvici jedan stepenik više od prošlog prvenstva.

EURO 2020 je po mnogo čemu različit, između ostalog, prvenstvo se održava na čitavom kontinetu u 12 gradova, neki stadioni su skoro prazni (Minhen 25% popunjenosti) a neki puni (Budimpešta 100% popunjenosti). Ima dosta tradicionalnih sponzora kao što su Coca Cola, Heineken, Qatar Airways, ali i neki potpuno novi kao Tik Tok, Ali pay, Vivo…

UEFA, za ovo prvenstvo i pored teških uslova u kojima se održava očekuje ukupan prihod od rekordnih 2,5 mlrd EUR. Najveći deo tog novca nose TV prava, zatim sponzori, karte za utakmice i drugo. Na ovaj prihod UEFE treba dodati i prihode koje svaki Nacionalni tim generiše od svojih sponzora!

No, koliko su biznis i sport povezani najbolje pokazuje naizgled jedan trivijalni događaj. 15 sekundi zbog kojih je izgubljeno 4 mlrd USD. Da, dobro ste pročitali 4 milijarde.

Kako? Pa naizgled vrlo benigno, na konferenciji za štampu koja je održana u Budimpešti, Kristijano Ronaldo, možda najveća zvezda svetskog, a i evropskog fubala je sedajući sa stola pomerio dve boce Coca Cole i naivno poručio „pijte vodu“.

Ovaj gest, koliko god trivijalno izgledao (Ronaldo je nekada radio i reklame za Coca Colu) postao je viralan, i istog dana akcije Coca Cole doživele su pad za 4 mlrd USD!?

Naravno, cena akcije će se verovatno vratiti (vraća se dok Vi ovo čitate) ali šta je to što možemo da zaključimo iz ovakvog događaja.

Pre svega to što ovako najbolje vidimo koliko su sport i sportisti u stvari uticajni u biznisu.

Coca Cola će sigurno, kao najbolja kompanija sa najvrednijim brendom posle ovoga jako dobro razmisliti kako da se ista greška koja ju je jako skupo koštala više nikada ne ponovi.

Međutim, ono što je najvažnije je da i mi, obični pasionirani gledaoci iz svega ovoga možemo da izvučemo korist. Kako? Pa tako što prateći sport, i razumejući uticaj koji ima na biznis, reagujemo na vreme, kupimo akcije posle nekog novog gega sportske zvezde i sačekamo da se opet vrate nazad.

Čedomir Vitorović – eKapija.com

Previous articleOptužnica zbog izazivanja opšte opasnosti u Orlovatu
Next articleLekar otkriva šta NE SMETE da uradite ako vas ujede otrovnica