Počela gradnja Frškogorskog koridora – Završetak brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume najavljen za mart 2024. godine

Ilustracija - eKapija.com

Izgradnja Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume duge 47,7 kilometara, počela je danas, a planirano je da radovi budu završeni za tri godine.

Saobraćajnica će imati četiri trake od po 3,5 metra, bez zaustavnih traka, i spajaće autoputeve ka Šidu i Subotici. Radove izvodi kineska kompanija CBRC, sa kojom je u oktobru prošle godine vlada potpisala ugovor. Predsednik Srbije najavio je završetak radova za mart 2024. godine.
– Po ugovoru bi u maju 2025. godine trebalo da se završi Fruškogorski koridor, ali Džang je obećao do marta 2024. godine – rekao je Vučić i dodao da je dogovor sa kineskom kompanijom da za svako posečeno stablo zbog radova ovde budu posađene dve nove sadnice.
Saobraćajnica će se prostirati od Kaćke petlje na putu Novi Sad-Zrenjanin, a s autoputem E-75 će se ukrštati kod benzinske pumpe Minut. Koridor s novom saobraćajnicom dalje će voditi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do auto-puta Beograd–Zagreb. Brza saobraćajnica će na sremsku stranu preći preko novog mosta koji treba da se izgradi kod crkve na Tekijama, dalje će voditi prema Bukovcu preko tunela ispod Fruške gore. Tunel će ići prema petlji za Vrdnik, potom će nastaviti ka Rumi.

Kako je ranije najavljeno, izgradnja auto-puta Novi Sad-Ruma biće podeljena u četiri faze. Prva je Ruma-ulaz u tunel kroz Frušku goru, druga je izgradnja tunela dugog 17 kilometara, treća faza je izgradnja izlaza iz tunela do petlje na Mišeluku i četvrta obilaznica oko Petrovaradina.

Fruškogorski koridor povezaće Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Rumunije. Najvažniji značaj koridora Novi Sad-Ruma s tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi jedna od najprometnijih saobraćajnica u Srbiji, s dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.
Podsetimo, Vlada je sredinom septembra 2020. godine usvojila komercijalni ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora s kineskom kompanijom CRBC, vredan 606 mil EUR.
Sredinom avgusta praošle godine Vlada je dobila odobrenje kineske Eksim banke, odnosno kineskog ministarstva, za finansiranje Fruškogorskog koridora.
(eKapija.com)