Pet vitamina i minerala na koje treba obratiti posebnu pažnju zimi

Pixabay
Oglas

S ciljem da ostanemo zdravi, zimi smo fokusirani na to da kuću ne napuštamo bez tople kape, šala, kaputa… No, poznato je i da ono što unosimo u svoje telo tokom zimskih meseci može biti jednako važno kao i ono što stavljamo na njega.

Hranjive stvari telu pomažu da radi normalno i štite ga od bolesti. Idealno rešenje je da što više tih hranjivih stvari, vitamina i minerala, unosite iz hrane koju jedete. Naravno, ako vam ne ide najbolje, tu su i suplementi.

Bez obzira na način na koji ćete ih unositi, u nastavku smo izdvojili ukupno pet vitamina i minerala koji su posebno korisni za zdravlje u zimskom peirodu. Naravno, pre uzimanja bilo kakvih suplemenata, posavetujte se sa svojim lekarom, piše portal Zadovoljna.hr.

1. Vitamin D

Telo proizvodi vitamin D kada je naša koža izložena sunčevoj svetlosti, što u zimskim mesecima može biti nešto teže jer su dani kraći, a zbog hladnoće provodimo manje vremena na otvorenom.

Srećom, postoje i namirinice koje su dobri izvori vitamina D. Na popisu su masna riba poput lososa, tune, skuše, pečurke, jaja, kao i namirnice kojima je ovaj vitamin dodat kao što su razne vrste mlijeka.

Kada su u pitanju suplementi, bitno je da ne preterate s količinama jer visoke doze vitamina D mogu uzrokovati probleme s bubrezima. Zato budite oprezni i o svemu razgovarajte s lekarom.

2. Vitamin C

O vitaminu C često se priča kao o čarobnom vitaminu koji će nas držati sretnima i zdravima tokom sezona prehlade i gripa.

Vitamin C ipak nije toliko čudotvoran, ali može umanjiti težinu bolesti jer jača imunološki sistem našeg tela.

Među namirnicama bogatim vitaminom C su narandže, crvena i žuta paprika, brokoli, kivi, kelj… Radi se o vitaminu koji se nalazi u mnogim namirnicama, posebno u voću i povrću, tako da ne bi trebalo da bude problem unositi ga u dovoljnim količinama.

3. Gvožđe

Milioni ljudi pate od nedostatka gvožđa, što može biti problematično je se radi o mineralu zaslužnom za proizvodnju hemoglobina, proteina odgovornog za prenos kiseonika kroz naš organizam.

Kada ne unosimo dovoljno gvožđa osećamo slabost i umor. U tom slučaju bitno je, između ostalog, povećati njegov unos. Namirnice koje su bogate gvožđem su cvekla, semenke (bundeve, lanene, susamove), crveno meso, pasulj…

Naravno, u slučaju anemije lekari vam mogu propisati i tablete koje sadrže gvožđe, ali pravilna ishrana je ključna u borbi s ovim problemom.

4. Vitamin E

Nedostatak vitamina E nije tako učestao, ali bitno je znati da se radi o bitnoj komponenti našeg zdravlja, posebno zdravlja naše kože koja se u zimskim mesecima često više ljušti, suši i svrbi.

Losioni obogaćeni vitaminom E mogu pomoći koži da zadrži vodu, te je održavati mekom i elastičnom. Takođe, pokazalo se da vitamin E smanjuje upale, crvenilo i bore.

5. Vitamin B

Postoji osam vitamina B koji se zajednički nazivaju B kompleks. To su tiamin (B1), riboflavin (B2), niacin (B3), pantotenska kiselina (B5), piridoksin (B6), biotin (B7), folat (B9) i kobalamin (B12).

Radi se o super vitaminima od kojih svaki ima svoju jedinstvenu funkciju, a zajedno su čuvari dobro zdravlja.

Zimske zalihe vitamina B možete osigurati konzumiranjem celovitih žitarica, crvenog mesa, mahunarki, lisnatog zelja…, a bitno je znati da, izuzev vitamina B12, naše telo ne može dugo skladištiti ove vitamine zbog čega ih je potrebno redovno nadoknađivati hranom.

(eKapija.com)

android aplikacija
Previous articleZbog čega je opasno piti vodu pre ili posle obroka
Next articleŠta bi trebalo da jedete ako želite da poboljšate pamćenje

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here