OŠTRE KAZNE za vozače električnih trotineta?

Foto: Fleimax/pixabay.com
Sve su učestalije žalbe učesnika saobraćaja, pre svega pešaka, ali i vozača automobila i javnog prevoza, na probleme koje izazivaju vozači električnih trotineta.

Prema podacima iz 2019. godine, prodato je preko 40.000 električnih trotineta. Najviše ih je na ulicama gradova, a pretpostavka je da je tri četvrtine ovih dvotočkaša u Beogradu.

Međutim, zakon ih još uvek ne kontroliše.
Novi zakon o bezbednosti saobraćaja Srbije, najavljivan je za početak ove godine. Između ostalog, rečeno je da će zakon obuhvatati i propise vezane za električne trotinete.

Prilikom donošenja propisa koji regulišu ovu oblast biće korišćena iskustva drugih zemalja, pre svega Slovenije, koja je propisala da se električni trotineti isključivo voze trotoarom i biciklističkim stazama brzinom od šest kilometara na čas. Postoje i predlozi da se maksimalna brzina poveća na osam kilometara na čas.

– Dok ovaj zakon ne stupi na snagu mi apelujemo da se električni trotineti ne voze kolovozom i da se koriste samo trotoari i biciklističke staze uz maksimalno poštovanje pešaka i biciklista – rekla je Jasmina Milošević v.d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije, prenosi Balkan Green Energy News.

Ona posebno moli vozače trotineta da ne prevoze decu koja stoje ispred njih i da u uslovima smanjene vidljivosti nose reflektujuće prsluke.

Pri izradi novog zakona, Radnoj grupi MUP znatno će pomoći i podaci koje im je dostavilo Evropsko udruženje saobraćajnih policija (TISPOL) o zakonskoj regulativi iz desetak zemalja za električne bicikle i trotinete.

Srbiji je najbliža pravna regulativa Slovenije koja je ograničila kretanje električnih trotineta samo na trotoare i biciklističke staze, a brzinu na “brzinu hoda” zapretivši kaznom od 40 evra za prekršioce.

 

(Srbija Danas)