Osnivač FACEBOOKA-a Mark Zakerberg pred Kongresom

0
210
News.com.au

Izvršni direktor i osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg pojavio se pred američkim Kongresom zbog otkrivanja činjenice da je kompanija „Kembridž analitika“ koristila Fejsbukove podatke kako bi izvršila uticaj na izborima u SAD

Zakerbergovo svedočenje posledica je afere o prikupljanju informacija o 87 miliona korisnika koje je preuzela konsultantska kompanija Kembridž Analitika.

U uvodnoj reči pred Kongresom Zakerberg je priznao da je sada jasno da nisu uradili dovoljno da spreče da se ovakve stvari dogode.

Avaz

Avaz

„Mislim i na lažne vesti, spoljno mešanje u izbore i govor mržnje. Nismo dovoljno široko gledali na našu odgovorost i to je bila velika greška. To je bila moja greška i žao mi je“, rekao je Zakerberg.

Zakergerg je odgovarao na pitanja po jednom od 40 senatora koji su dobili po pet minuta; da li pristaje na regulaciju prvi čovek Fejsbuka je odgovorio kontrapitanjem šta je to prava regulacija pošto internet postaj sve važniji u ljudskim životima.

Na pitanje: „Da li vi, kao kompanija, pozdravljate državnu regulaciju?“, Zakerberg je odgovorio: „Ukoliko je prava regulacija, pristajemo“.

Na naknadno pitanje da li je spreman da sarađuje s Kongresom na razvoju načina zaštite čak i kada bi to značilo zakone koji znače prilagožavanje njegovog poslovnog modela, Zakerberg je odgovorio potvrdno.

„Naš stav nije da je regulacija pogrešna. Samo želimo biti sigurni da je u pitanju pravilno regulisanje“, odgovorio je.

U ispitivanju, Zakergerg je naveo i da je njegov prioritet oduvek bila društvena misija povezivanja ljudi, izgradnja zajednice i približavanja delova sveta.

NYMag

NYMag

U daljem odgovaranju na pitanja o korišćenju ličnih podataka za targetiranje pojedinaca Fejsbuk je mogao naplaćivati korisnicima korišćenje bez reklama, rekao da Fejsbuk ne nudi verziju koja se plaća i da to ne planira da čini.

Naveo je da korisnici već sad mogu odabrati da im se ne prikazuju personalizirani oglasi, ali da kompanija na njima svejedno zarađuje prikazujući im nepersonalizirane oglase.

Na pitanje da li se svi podaci koje Fejsbuk poseduje negde čuvaju, Zakerberg je odgovorio da postoje dve kategorije podataka  – oni koje korisnici žele podele i nad kojim imaju potpunu kontrolu, i oni koji služe kako bi reklame bile relevantne.

Korisnici, dodao je, imaju potpunu kontrolu nad obe. Takođe je potvrdio da Fejsbuk čuva sve podatke o svim korisnicima.