Obeležen početak gradnje deonice Novi Sad-Kelebija

Pixabay
Oglas

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ministar spoljnih poslova i trgovine Mađarske Peter Sijarto obeležili su danas početak radova na gradnji pruge Novi Sad-Kelebija, duge oko 108 kilometara, u okviru projekta brze pruge Beograd-Budimpešta.

Komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji te deonice, u vrednosti 943 mil EUR, potpisalo je 2018. godine preduzeće Infrastruktura železnice Srbije sa konzorcijumom kineskih kompanija China Railway International i China Communications Construction Company – CCCC), a kreditor je kineska Eksim banka.

Projekat izgradnje pruge Beograd-Budimpešta je u vrednosti oko 4 mlrd EUR, od čega će oko dve milijarde koštati radovi u Srbiji, a deo je kineske inicijative „Pojas i put“ koja je postala globalna.

Peter Sijarto je rekao da će Mađarska i Srbija imati veliku korist od izgradnje brze pruge koja će povezati Beograd i Budimpeštu i da taj projekat doprinosi jačanju prijateljskih odnosa dve države.

On je naveo da se formira novi svetski poredak u kome je uloga istoka sve značajnija, a pred zemljama centralne Evrope nalazi se jedno pitanje – da li će imati korist u novom svetskom poretku ili ne.

Istakao je da je značaj pruge između Beograda i Budimpešte veliki ukoliko se posmatra sve jača konkurencija u pogledu toga koji će saobraćajni koridori da se koristi za prevoz robe iz grčkih luka u zapadnu Evropu.

Naveo je da se i u Mađarskoj ubrzavaju radovi na pripremama za obnovu ove pruge.

– Prošlog meseca dobili smo dozvolu za početak izgradnje. Radovi će po planu trajati tri godine, što znači da će do 2025. obnova pruge biti završena – kazao je mađarski ministar.

Predsednik Vučić je na prezentaciji buduće pruge rekao da će do kraja 2024, godine svi radovi u Srbiji na brzoj pruzi Beograd-Budimpešta biti zavšeni, dok će deo kroz Mađarsku biti završen do sredine 2025. godine.

Vučić je kazao da će pruga omogućiti da se od Beograda do Budimpešte „značajno brže“ stigne, nego od Budimpešte do Beča, iako je taj put kraći.

Precizirao je i da će na pruzi kroz Srbiju, na deonici od Novog Sada do mađarske granice, biti devet stanica – Salajka, Kisač Stepanovićevo, Zmajevo, Vrbas, Naumovićevo, Bačka Topola, Žednik i Subotica.

Saobraćaj na delu pruge predviđene za brzine vozova od 200 kilometara na sat, od Beograda do Novog Sada trebalo bi da počne marta iduće godine.

Pruga Beograd-Budimpešta biće dugačka oko 350 kilometara, od čega 184 kilometra na teritoriji Srbije. Planirano je da svi radovi na pruzi budu završeni 2025. godine, a vožnja na toj relaciji brzim vozom trajaće dva sata i pet minuta.

Najboljih poštari u Srbiji Novosađanin i Temerinac!

(eKapija.com/Beta)

Previous articleOVO JE BIKOVIĆEV BRAT: Zamonašio se kad je glumac bio dete
Next articlePOTROŠAČI OPREZ: Broj prevara sa onlajn plaćanjem se povećao za 208% usred Black Friday sezone

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here