Nekoliko načina da se izborite sa stresom

Photo by Christian Erfurt on Unsplash

Isprobajte nekoliko od ovih načina kako biste se oslobodili stresa…

Stres je deo ljudskog iskustva koje je prvobitno imalo ulogu da nas sačuva od opasnosti. Danas okidači za njegov nastanak ponekad mogu delovati beznačajno, ali posledice koje on ima po vaše zdravlje to sigurno nisu.

Zbog stresa se osećate neprijatno, on loše utiče na mnoge organe, pa je pronalaženje načina da ga prevaziđete presudno za vaše zdravlje.

Odmorite se

Studije pokazuju da nedovoljno sna utiče na nervni sistem i vaše ponašanje narednog dana. Ukoliko ste nenaspavani i iscrpljeni, burnije reagujete na izazove i negativne stimulanse. Stručnjaci zbog toga savetuju da u krevet uveče odete ranije, a ako ste u prilici, priuštite sebi i popodnevnu dremku.

Poigrajte se s ljubimcem

Maženje životinja podiže nivoe serotonina i dopamina, što je u direktnoj vezi s raspoloženjem. Odgajanje kućnog ljubimca pomaže u smanjenju anksioznosti i stresa, a povoljno utiče i na mentalno zdravlje. Druženje sa vašim psom nakon stresnog događaja može smanjiti nivo kortizola i pomoći vam da brže zaboravite neprijatno iskustvo.

Vodite dnevnik

Pisanje dnevnika je sjajna kognitivna metoda za oslobađanje negativnih emocija i smanjenje stresa i anksioznosti. To je odličan način da preispitate svoje emocije, ali on ne sme da zameni razgovor oči u oči s nekim bliskim.

Redovno se bavite sportom

Bez obzira na to koju aktivnost odaberete, i vaše telo i um imaće koristi od redovnog vežbanja. Joga se praktikuje vekovima, a poznata je po tome što donosi smirenost i smanjuje anksioznost.

Meditirajte

Meditacija je jedna od naučno podržanih i dokazanih metoda oslobađanja od stresa i anksioznosti. Različiti tipovi meditacije se fokusiraju na muziku, govor, disanje, položaje tela… Da biste meditirali, od koristi vam mogu biti brojne aplikacije, ali za postizanje efekta neophodno je strpljenje i praksa.

Boravite u prirodi

Boravak u prirodi, pa čak i ako je to samo 20 minuta dnevno provedenih u obližnjem parku, značajno smanjuje nivo stresa. Dok boravite na otvorenom i upijate sunčeve zrake, ujedno ćete svom telu obezbediti optimalnu količinu vitamina D, koji se, takođe, dovodi u vezu s dobrim raspoloženjem.