Najzdravija hrana za predstojeće jesenje dane

kesten
Oglas

Bilo da imate nameru da smršate, povećate mišićnu masu ili održite imunitet na zavidnom nivou, postoji mnogo jesenjih đakonija koje mogu pomoći u tome, a evo koje su najbolje, po izboru portala urbanstandard.rs:

1. Zimska bundeva
(Sezona: oktobar – novembar, može se skladištiti tokom cele zime)

Zimska bundeva je jedna od mnogo varijanti tikve, ali je verovatno najneutralnija, jer nudi pun ukus, bez obzira na način pripreme – pečena, pržena, u vidu pirea ili potaža.
Zimska bundeva je odličan izvor vitamina A u vidu beta karotena i moćni antioksidant koji može sprečiti pojavu srčanih oboljenja, pa čak i nekih vrsta tumora.

2. Prokelj
(Sezona: septembar – februar)

Prokelj sadrži blizu 50% više vitamina C (antioksidansa i borca protiv prehlade) nego pomorandže.
Zapravo, potrebno vam je samo šest slatkih sitnih glavica da zadovoljite potrebu za tim vitaminom na dnevnom nivou.
Međutim, nije samo vitamin C ono čim se prokelj može „pohvaliti“ – ovo povrće sadrži azotovo jedinjenje pod nazivom „indol“ za koje je poznato da deluje antikancerogeno i protivupalno. Prokelj je takođe odličan izvor vlakana, vitamina K i magnezijuma.

3. Grejpfrut
(Sezona: oktobar – jun)

Kiseo i gorak sa daškom šećerne slasti, grejpfrut je idealno zimsko voće. On nije samo prepun vitamina C – takođe je „napakovan“ likopenom, antioksidansom koji se takođe nalazi u paradajzu, lubenici i zelenom čaju.
Likopen je antikancerogen i od nedavno se smatra da smanjuje rizik od pojave tumora prostate. Sa mnogo zdravih fitonutritijenata i flavonoida, grejpfrut je ključna namirnica svake zimske liste.

4. Kupus
(Sezona: cele godine, u zavisnosti od vrste)

Kupus je korisna namirnica u svim svojim oblicima, a naročito u crvenoj varijanti.
Pun je vitamina A, B6, C i K i postao je poznat po svom protivupalnom dejstvu koje potiče od glutamina (aminokiseline koje osnažuju imuni sistem) i antocijana (biljnog pigmenta koji crvenom kupusu daje boju). Servirano sirovo ili kuvano ovo povrće sprečava pojavu tumora i kardiovaskularnih obljenja zahvaljujući svom nutritivno bogatom sadržaju.

5. Kestenje
(sezona: oktobar – mart)

Kestenje je poznata poslastica tokom zimskih praznika, ali je malo poznato njihovo blagotvorno dejstvo po organizam.
Ipak, kestenje je klasična zdrava hrana – odličan izvor vitamina B, kalijuma, bakra i mangana. Odličan je izbor za one koji vežbaju pod opterećenjem.
Kesten je jedini orah koji sadrži vitamin C što ih čini obaveznim za zaštitu od gripa.

6. Repa
(sezona: cele godine, ali uglavnom između oktobra i marta)

Repa je gorko povrće koje nažalost nije popularno. Ipak, njegov nutritivni sastav je impresivan! Repa je puna vitamina A, C, K, folata i takođe sadrži korisne minerale kao što je kalcijum, mangan i gvožđe.
Repa je odličan izvor luteina, antioksidansa koji štiti oči od oksidacionog oštećenja, smanjuje rizik za pojavu katarakte i oboljenja žute mrlje.

7. Slatki krompir
(Sezona: tokom cele godine, ali najbolje uspeva između novembra i decembra, aprila i maja)

Obično narandžasti ili žuti, slatki krompiri nude mnogo više od običnih belih. Sa svega nekoliko kalorija i bez masnoće, jedan slatki krompir sadrži gotovo četiri grama vlakana i minerala.
Pored toga, sva ta vlakna sadrže mnogo vitamina A, C i B6, kao i kalijum i mangan.

8. Praziluk
(Sezona: tokom cele godine, ali naročito između oktobra i maja)

Praziluk je deo porodice biljaka u koju spadaju i crni i beli luk, bogatu fitonutritijentima odličnim za borbu protiv bolesti.
Praziluk je pun polifenola koji jačaju krvne sudove, vitamina A, B6, C, K, folata i gvožđa. Studije su čak pokazale da uzimanje ovog povrća smanjuje rizik od tumora debelog creva i prostate.

 

 

(ekapija.com)

Previous articleZasadi pod lešnicima i dalje mali za potrebe naše zemlje – Koliko košta pokretanje proizvodnje
Next articleZA 4 DANA KREĆU PRIJAVE ZA PROGRAM MOJA PRVA PLATA