Muči vas BOL U LEĐIMA? Pokušajte sa ovim trikom

Unsplash
Slabinski mišić, na latinskom jeziku – quadratus lumborum, jedan je od najčešćih uzročnika bola u leđima! Zato je najvažnije ne samo da se krećete i vežbate već i da se pravilno istegnete na kraju dana…

Svaka aktivnost, bila ona radna, sportska ili aktivnost svakodnevnog života, može prouzrokovati bol u lumbalnom delu leđa ukoliko se ne pravilno ili naglo izvede ili vremenski dugo traje.

Bol se najčešće vezuje za sledeće aktivnosti:

-nepravilno dizanje tereta ma koje težine, gde se trup savija i rotira
-nagli pokret rotacije, savijanja ili rotacije i istezanja trupa
-dugotrajno sedenje
-dugotrajna vožnja automobilom
-dugotrajno hodanje
-dugotrajno stajanje
-loš položaj u toku spavanja
-povrede koštano-mišićnog sistema lumbalne regije – traume (najčešće saobraćajni udesi, povrede u toku sportskih aktivnosti…)

Pravilnim izborom asimetričnih vežbi za jačanje dubokih mišića trbuha i istezanjem mišića quadratus lumborum, karlica se dovodi u pravilan položaj.

Vežba

Sedite na pod sa zadnjicom oslonjenom na ćebe smotano u valjak. Noge ispružite ispred tela. Vrhovima peta snažno uprite o pod. Lagano se zaljuljajte, i oslonite na levu stranu zadnjice, a desnu stranu zadnjice pogurajte unapred, klizeći desnom rukom prema peti. Ponovite sve i s drugom stranom.

Nežno pritisnite natkolenice o pod. Deo neposredno iznad kolena pritisnite dlanovima ili vrhovima prstiju na dole. Iz tog položaja, sagnuti u ravni s kukovima, podižite grudni deo prema plafonu, dok natkolenice ostaju pritisnute na pod. Privucite prepone ka karlici. Udahnite zadržavajući trup izvučen unapred, paralelno iznad kukova, i ne lomite se u struku. Izvucite trticu od karlice. Ako možete, uhvatite ivice stopala rukama, palčevima ispred nožnih prstiju, i ostanite tako čvrsto „opasani“.

Takođe, ovim putem glutealna muskulatura dobija povećan volumen.

 

Autor: Lepa i srećna/Srbija Danas