Modni klasik: Muška bela košulja nezamenljivi odevni komad

SHARE
bela košulja
Foto: The Fashionisto

Nema mnogo odevnih komada koji tako jasno definišu mušku modu kao što je to slučaj sa vanvremenskom belom košuljom. Počevši od viktorijanske ere, pa sve do naših dana, bela košulja iznova potvrđuje svoj kraljevski status u muškim ormarima.

Bela košulja kao kulturni fenomen

Viktorijanska era kao klasna oznaka

Uticaj i značaj bele muške košulje bila je značajan simbol klasne razlike, uprkos tome što je u najvećoj meri bila pokrivena drugom odećom. Zapravo, mnogo godina jedino vidljivo od bele košulje bila je kragna. Nekada su kragne čak bile i odvojeni deo, koji nije bio povezan sa ostatkom košulje, zbog komplikovane procedure pranja.

Резултат слика за victorian era clothing men

Zanimljivo je kako je i kragna bele košulja imala svoje posebno značenje. Usiljena, visoka, kruta kragna razlikovala je pripadnika elite od običnog službenika. Fraza „dignuti nos“ povezana je upravo sa vrstom kragne na beloj košulji.

Kraj jedne epohe i masovna proizvodnja belih košulja

Čovek koji nosi belu košulju je čovek kome se može verovati, on je trezven, sposoban i poslovan. muška bela košulja Počeci modne industrije.  Usled masovne proizvodnje belih košulja, povećanja dostupnosti i opadanja cena garderobe, muškarci su sebi lakše mogli da priušte belu košulju koju su onda nosili kada idu u crkvu, kada se šetaju po gradu, ali i na poslu. Odlučujući faktor za razdvajanje klasa nije više boja košulje nego kroj, kvalitet materijala i diskretne stilske varijacije, a može se reći da to važi i danas, s tim što možemo pridodati i robnu marku kao bitan faktor.

Резултат слика за bela košulja don drapper

Poslovni stil oblačenja

Osnivač korporacije IBM Tomas Vatson je tokom dvadesetih godina XX veka insistirao na poštovanju dres-koda. Zahtevao je da svi njegovi zaposleni nose klasičnu belu košulju kao deo poslovne uniforme. Nije bio jedini – mnoge velike kompanije, ali i manja preduzeća, zahtevala su od zaposlenih da nose belu košulju, koja je do danas ostala oznaka poslovnog stila.

Сродна слика

Tokom osamdesetih godina prošlog veka više nego ikad je počelo da se modnim markama pridaje na značaju. Modni magnati su odlučivali šta je moderno, a šta ne, a prema tome se formirala i cena „markiranih“ belih košulja koje su onda ponovo povezivane sa društvenim značajem i prestižom.

Сродна слика