Mediteranska ishrana čuvar zdravlja vašeg srca

SHARE
Credit line: Profimedia, Alamy

Mediteranska dijeta ima blagotvornije dejstvo na zdravlje srca od vežbanja, pokazalo je najnovije istraživanje.

vojvodinainfo

Mediteranska dijeta uključuje konzumiranje svežeg voća i povrća, integralnih žitarica, orašastih plodova mahunarki, ribe, maslinovog ulja i uglavnom čašu crnog vina, a najnovije istraživanje pokazalo je da je vrlo efikasna u prevenciji bolesti srca.

Univerzitet u Atini je napravio istraživanje gde je učestvovalo 2 500 odraslih osoba starosti između 18 i 89 godina. Svi učesnici dobili su zadatak da precizno beleže namirnice koje su uneli u toku dana, a oni čija je ishrana bila najpribližnija mediteranskoj dijeti posle 10 godina ostvarili su najbolje rezultate.

Kod ispitanika koji su se priklonili ovom režimu ishrane, procenat verovatnoće za nastanak kardiovaskularnih bolesti tokom desetogodišnjeg perioda smanjio se za čitavih 47 odsto, što je znatno veći procenat od onog koji je ostvaren vežbanjem. 

Tradicionalna mediteranska dijeta povoljno utiče na mršavljenje, smanjeni rizik od dijabetesa, niži krvni pritisak, i niži nivo holesterola u krvi, hipertenzije. 

vojvodinainfo