MEDIJI BRUJE: Poniženje Srbije u KC Srbije u Parizu (FOTO)

SHARE
kaleidoskop-media.com
kaleidoskop-media.com

Poniženje Srbije u KC Srbije u Parizu 

Svedoci smo danas, na društvenim mrežama, internet portalima široj i užoj javnosti, da se govori o tretiranju izložbe ”Srbija 1999. – 20 godina posle – Dok su padale bombe” u KC Srbije u Parizu.

FB printskrin

Pošto su usijane društvene mreže (re)postovanjem izjave Nataše Pejin, mi vam tekst prenosimo u celosti sa Kaleidoskop media.

Piše: Gordana Tadić / Foto: Nataša Pejin

Izložba Istorijskog muzeja Srbije, koja je otvorena u Kulturnom centru Srbije u Parizu 23. marta ”Srbija 1999. – 20 godina posle – Dok su padale bombe”, Biljane Vilimon i Vlade Veličkovića je sinoć iznenada sklonjena, saznaje Kaleidoskop media.

Kako za kaleidoskop-media kaže Nataša Pejin, koordinator za odnose sa medijima KIC-a, razlog iznenadnog i potpunog uklanjanja kompletne izložbe je konferencija koja je u prostoru KC Srbije u Parizu organizovao vojni ataše pri ambasadi Srbije u Parizu. Posle samo dva dana od otvaranja izložbe Istorijskog muzeja Srbije u ovom prostoru platna Biljane Vilimon su urolovana, dokumentarne fotografije koje su deo izložbe takođe, slika Vlade Veličkovića je ostala u prizemlju galerije.

Nataša Pejin
FOTO:

Bila je konferencija povodom 20 godina od bombardovanja Srbije, koju je organizovao vojni ataše pri ambasadi Srbije u Parizu i odabrali su da to bude u Kulturnom centru Srbije u Parizu. To je bila konferencija zatvorenog tipa. Sinoć, 25. marta su slike skinute, a danas u 18 časova je održana ta konferencija. 

Na posao sam došla u 11:30 i zatekla zidove galerije Kulturnog centra Srbije u Parizu prazne. U momentu dok sam gledala i čudila se naišao je direktor Kulturnog centra Srbije, Radoslav Lale Pavlović i rekao da danas imamo prijem zvanica u 18 časova i da je iz ambasade dobio nalog da se slike skinu kako, citiram, oficirima NATO-a ne bi bilo neprijatno. Veče pre, sinoć, sve je bilo uklonjeno sa zidova. Zvanice, vojni atašei zemalja, između ostalih i onih, koje su bombardovale Srbiju 1999. Ne znam precizan naziv konferencije. Direktor je nastavio da mi objašnjava da će biti koktel, šta ja treba da radim, navodi Nataša Pejin.

Rekla sam mu:

Vi Lale Pavloviću učestvujete u strašnoj sramoti i poniženju Srbije i srpskih žrtava i treba da vas je sramota. Odbijam da učestvujem u ovome, a što se koktela tiče, u ovakvim uslovima, ni čašu hladne vode neću izneti nikome. Otišao je bez reči, kaže Nataša Pejin, koja je zvanično najavila da od 31. marta neće više raditi u KC Srbije u Parizu.

Nataša dodaje da je pred početak konferencije jedan momak iz organizacije došao u kancelariju i doneo sve kataloge izložbe koji su bili u galeriji, sa pitanjem gde to da skloni? Na njeno pitanje zašto to radi dobila je odgovor da ne sme ništa od toga da se vidi u sali. Potom je došao i direktor i rekao joj da donese mikrofone i uradi tonsku probu.

FOTO: Nataša Pejin
FOTO: Nataša Pejin

Nataša je to odbila, jer kako kaže nije želela da na bilo koji način „učestvuje u toj sramoti u Srpskom kulturnom centru gde se ponižava Srbija, umetnici koji izlažu i žrtve bombardovanja 1999., a da kao vrhunac poniženja to sami Srbi organiziju!“ 

Napomenimo da je izložba slika Biljane Vilimon i Vladimira Veličkovića pod tematskim nazivom „I dok su padale bombe“, u organizaciji Istorijskog muzeja Srbije, a povodom obeležavanja dve decenije od NATO agresije na SR Jugoslaviju u Parizu otvorena u subotu, veče pred sećanje na 20 godina od NATO agresije na Jugoslaviju. Prethodno je pomenuta postavka već bila prikazana u Beogradu.