Korupcija, svetski a ne regionalni problem – kako to neki vide?

koripcija,-reci-ne-korupciji

Kako je izjavila predsednica Evropskog instituta za usklađenost poslovanja i etiku (EICE), Andrijana Bergant, “ Kada se pogleda indeks shvatanja i razmišljanja o korupciji, može da se vidi da su zemlje u regionu u zoni od narandžaste do tamnocrvene. Ali korupcija nije samo regionalan problem već i evropski ali i svetski“.

Na skupu o usklađenosti poslovanja i etike u Privrednoj komori Srbije (PKS), kojem su prisustvovali predstavnici kompanija iz Srbije, istakla je da se korupcija može smanjiti usklađivanjem s principima zakonitosti i etike u poslovanju, i u javnom i privatnom sektoru.

 

Neke od bitnih razloga za korupciju u regionu, Bergantova, je navela i to što u zmljama regiona još nije dovoljno razvijena demokratija, takodje nije razvijeno ni korporativno upravljanje, niti stabilna politička okolina, koja u uslovima koji su sad u regionu, nije ni transparentna niti okrenuta ka građanima pod istim uslovima.

U regionu korupcija je prepoznata ne samo u obliku mita, već je mogo zastupljena i prilikom zapošljavanje, javnih nabavki  i drugih radnji organa upravljanja.

Prema njenim rečima, jedno od rešenja može biti i kompletno povezivanje u regionu, usklađenost poslovanja, zakona i etike (liči malo na ex Jugoslaviju), povezivanje kompanija i deljenje znanja iz oblasti rada po medjunarodnim pravilima i principima.

Savetnik predsednika PKS-a, Miroslav Miletić, je izjavio da trenutno u svim sferama povezivanja i edukovanja pri poslovanju prednjače banke, farmaceutske kompanije, velike industrije i predstavništva multinacionalnih kompanija, dok se očekuje da će ostale kompanije u narednim godinama početi da prave ozbiljnije pomake u tom pravcu.

– Usklađenost poslovanja podiže ugled kompanije – kaže Miletić, i dodaje da to doprinosi povećanju izvoza, podizanju konkurentnosti, i ono najvažnije, smanjenju korupcije. – Naša želja je da za nekoliko godina većina kompanija u Srbiji ima funkciju usklađenosti poslovanja, pre svega na dobrobit njihovog poslovanja, ali i na zadovoljstvo potrošača, partnera i društvene zajednice – zaključio je Miletić.