Koji automobil bi mogao da se proizvodi u Srbiji?

Photo by Łukasz Nieścioruk on Unsplash
Oglas

Nekoliko dana nakon što su iz centrale Stellantisa potvrdili za RTS da Fiat neće napustiti fabriku u Šumadiji otvara se pitanje, šta bi moglo da se proizvodi u domaćim pogonima?

Dakle, Stellantis je (za sada), odbacio mogućnost zatvaranja kragujevačke fabrike, umesto toga izvesno je da će dobiti novi model čija će se montaža odvijati u našoj državi. U prethodnim nedeljama pojavile su se glasine i da bi Peugeot mogao da proizvodi neke od svojih automobila upravo u Kragujevcu, no iz Stellantisa su demantovali ovakve navode.
Po svemu sudeći, šumadijska fabrika ostaje pod okriljem Fiata te da će se ovde proizvoditi neki od noviteta italijanske marke. Koji tačno ostaje poprilično velika misterija, jer u ovom trenutku se gotovo ništa ni ne zna o tome kako će u budućnosti izgledati gama brenda iz Torina.

Već dugo se najavljuje dolazak Fiata 500 XL, koji bi trebalo da zameni dva vozila – 500 X i 500 L. Ukoliko dođe do stvaranja ovog modela, onda je sasvim moguće da se on proizvodi upravo u Kragujevcu. Bile bi to lepe vesti za našu fabriku, jer se radi o pripadniku SUV klase, čija popularnost je u porastu godinama unazad.

Dalje, kao sasvim realna opcija je i Fiat Punto. Isprva se verovalo da će nova generacija Punta biti montirana u fabrici u Tišiju u Poljskoj. Činjenica je da će odatle dolaziti jedan Fiatov krosover iz B segmenta baziran na CMP platformi nekadašnje PSA grupacije. No, sudeći po već objavljenim planovima za taj pogon – neće biti mesta za proizvodnju još jednog automobila sa potencijalnom masovnom prodajom.
U tom slučaju, Punto bi morao potražiti novi dom. Kragujevac je jedna od lokacija u užem izboru, jer se ne tako davno i ovde proizvodio upravo Fiatov Punto. Ovo bi možda bila i još bolja opcija za domaću fabriku iz jednog razloga. Novi Punto trebalo bi da se osloni na tehnologiju PSA grupe, odnosno CMP arhitekturu. Ona omogućava kako izvedbu tradicionalnih SUS varijanti, tako i potpuno električne verzije.
Osim toga, proizvodnja Punta na ovoj bazi omogućila bi kasnije dodavanje montiranja drugih proizvoda koji koriste istu ili sličnu tehnologiju. Za kraj, sasvim je moguće da nijedan od ponuđenih modela ne dođe do Kragujevca. Budući portfolio Fiata je i dalje pod velom tajne, a krajem godine trebalo bi da bude predstavljena strategija za čitav Stellantis.
Tada ćemo definitivno saznati koji automobil će naslediti Fiat 500 L u Šumadiji.
(eKapija.com)
Previous articleISECITE GUMICU PRE NEGO ŠTO BACITE MASKU!
Next articleNa današnji dan 4. maj