Kako naći motivaciju za trening

SHARE
groundreport.com

Da li vam je lako da se naterate da odete do najbliže teretane ili do parka da odradite trening? Da li vi redovno vežbate i vodite računa o načinu ishrane? 

Nekima to jeste lako, jer je to njihov način života, dok drugima prođu godine, a da nisu svesni značaja redovne rekreacije i treninga. A šta je ono što vas motiviše i šta osetite kad pomislite na trening?

Laura Navarete trenira džudo već nekoliko godina i kako kaže obožava svoje treninge, ali da bi ostala u formi, mora da ide i u teretanu, a to joj ne pada ni malo lako.

Džudistkinja kaže, „Nekad je teško. Nekad nemam vremena, nekad sam umorna, bez motivacije, ali kad se nateraš i kad imaš fokus, lakše je. Moram se naterati“.

Svi imamo različite razloge zbog čega želimo dobro da izgledamo. Ali se svi slažemo u jednom a to je da nas nedostatak motivacije često prikuje za fotelju i televizor. I tako godine prolaze, a kad se probudimo i kada osetimo koju kilu više, počinje da nas obuzima nezadovoljstvo. Onda se postavlja pitanje: Kada motivacija prestaje i kako da motivišemo sami sebe?

Psiholog Vladan Beara kaže, „Po mom mišljenju najbolja je forma motivacije kad čovek svesno odluči šta hoće i na neki način dozvoli sebi da to i želi i hoće. Dakle, i želim i hoću i ostajem pri tome i znam zašto mi je važno i podsetim sebe na to ali na prijateljski način. Ono što je problem jeste što postoje ljudi koji sebe bičuju po leđima , obezvređuju, vređaju , maltretiraju ali ja mislim da to nije zdrava motivacija. Ako to pali neka, ali mnogo zdravija motivacija jeste kad čovek donese sam odluku, podseti se na tu odluku , kaže sebi bravo majstore, znaš da možeš ali nije bas lako“.

Treneri su ti koji imaju veliki uticaj i značajnu ulogu u podizanju samopouzdanja i motivacije.

„U zavisnosti od osobe do osobe, onda takav pristup i imam sa vežbačima. Nekog motiviše da ga ja teram, nekog opet motiviše samo da budem tu, sve je individualna stvar, od osobe do osobe. Najbitnija stvar kada smo mi treneri u pitanju jeste da procenimo šta je to kod koga bitno šta koga motiviše, pa da to iskoristimo protiv njega i da ga nateramo da trenira“, kaže Nemanja Lunić individualni trener .

U današnje vreme svaka informacija nam je veoma dostupna. I  danas, motivacija se može stvoriti u samo nekoliko klikova. Da li ste znali da postoji aplikacija koja vas vređa ukoliko danas niste posetili teretanu?

„Abusive gym reminder“  aplikacija ili „Uznemirujući podsetnik za teretanu“ prati koji su vaši dani za vežbanje, i ukoliko ste preskočili trening, u vašem inboksu će se pojaviti poruka koja nema baš prijatnu sadržinu. Pokrenuta je 2016. i doživela je veliku popularnost. Već više desetina hiljada preuzimanja ima na gugl pleju.

„S jedne strane mi je simpatična zato što ne shvatam ozbiljno. Ukoliko to vama pomaže i tera vas da idete u teretanu, nemam nikakvu zamerku“, dodaje individualni trener Nemanja Lunić.

Problem savremene civilizacije je to što bismo hteli da postignemo nešto, ali nismo spremni da platimo cenu, kako navode mnogi psiholozi.

Stari Grci su govorili da ono što nam je jako vredno, to sa mukom postižemo. Ono što te transformiše, to te i izgrađuje! Zbog toga ukoliko želite da budete zgodni i zdravi, hrabro zgrabite patike i ne zaboravite, menjajući vaše telo na bolje, menjate i vaš um, kao i način razmišljanja.