Kako da se rešite potrebe za slatkišima nakon jela

Pixabay
Oglas

Pojedine osobe imaju tu, može se reći ružnu naviku, da nakon obroka ili grickalica pojedu nešto slatko.

Naučnici smatraju da je kontrolu nad unosom slatikša najteže uspostaviti, a prevelika konzumacija vodi ka brojnim oboljenjima uključujući dijabetes, srčana oboljenja, a na kraju i bolesti zuba u vidu karijesa.

Iz ovih razloga su doktorka Mihaela Krupejn i doktor Mehmet Oz objasnili zašto imamo potrebu za slatkišima nakon jela i kako se osloboditi te želje, piše portal 24sata.

Navika

Kako se pokazalo kroz nekoliko istraživanja, želja za šećerom je samo stvar navike.

– Imate podsticaj, ponašanje i nagradu. U slučaju želje za šećerom, podsticaj bi mogao biti završetak nekog obroka, ponašanje je jedenje slatkiša, a nagrada je kako se osećate, u ovom slučaju dobro – kaže doktorka Krupejn.

Hormon dobrog osećaja koji se oslobađa nakon uživanja u omiljenom desertu zove se dopamin, a hormon koji reguliše nivo šećera u krvi zove se insulin.

– Kad jedemo šećer, insulin se povećava u primitivnim delovima našeg mozga, što je naš put do nagrade. To dovodi do povećanja lučenja dopamina, zbog čega se osećamo dobro. To pretvara naše ponašanje unosa šećera u naviku. Kao rezultat toga, privikavamo se da ćemo se svaki put kada pojedemo obrok (ili nešto drugo) osećati dobro samo ako pojedemo nešto slatko – objašnjava ona.

Rešenje za ovaj problem je pokušaj da se pronalaženje zdrave zamene za slatkiše kako bi se mozak reprogramirao. Možete pričati sa prijateljima preko telefona ili pripremiti sebi opuštajuću kupku, ili na kraju krajeva, umesto nezdravih slatkiša pojedite kocku crne čokolade.

Hormon gladi

– Drugi razlog zašto možda imate neutaživu želju za desertom mogao bi biti povezan sa grelinom, koji je hormon gladi – kaže dr. Oz.

Ako ne jedete dovoljno ili ne održavate uravnoteženu ishranu, moguće je da telo ne oslobađa dovoljno grelina.

Rešenje ovog problema može biti u promenu prehrambenih navika i ubacivanju veće količine zdravih ugljenih hidrata iz povrća u ishranu.

Jedenje zdravih ugljenih hidrata može pomoći. Kako bi šećer u krvi bio uravnotežen, dr. Oz preporučuje unos zdrave količine proteina i hrane bogate vlaknima. To daje energiju koja je potrebna organizmu.

– Zdravi ugljenihidrati uglavnom se sastoje od povrća poput mahuna, luka, paradajza i paprike – kaže dr. Oz.

Nizak nivo serotonina

Ako ste se ikada zapitali zašto svaki put nakon teškog radnog dana imate želju da pojedete nezdrave slatkiše, to bi moglo imati veze sa nivoom serotonina. Serotonin pomaže u regulaciji raspoloženja, pa je potpuno logično da telo želi taj hormon kada se osećamo neraspoloženje i tugu.

– Poznato je da niži nivo serotonina u mozgu budi želju za šećerom. Ishrana bogata šećerom podiže raspoloženje i ublažava osećaj tuge – kaže dr. Oz.

Rešenje za ovaj problem je pronalaženje zdrave zamene koja će vam pomoći da se oslobodite lošeg raspoloženja.

Naravno, to je lakše reći nego učiniti, ali upravljanje neraspoloženjem i stresom definitivno može pomoći u suzbijanju želje za šećerom.

Prema dr. Ozu, nivo kortizola raste kada ste pod stresom i može probuditi osećaj gladi, podstičući vas da pojedete nešto slatko.

Oz predlaže jogu, meditaciju, slušanje muzike ili učenje nekih drugih tehnika opuštanja.

Nedovoljno sna

Nedostatak sna povezan je sa prejedanjem, naročito sa prkomerenom konzumacijom nezdrave hrane. Pokušajte spavati barem osam sati. To će smanjiti vašu želju za nezdravim i slatkim kaže kaže doktorka Krupejn.

Najbolje rešenje za ovu vrstu problema jeste da uspostavite rutinu spavanja koje ćete se pridržavati.

Nemojte vežbati dva do tri sata pre spavanja, izbegavajte dremanje koje je duže od 20 minuta, pokušajte se probuditi i zaspati svaki dan u isto vreme i nemojte da koristite telefon sat vremena pre odlaska u krevet. Ako i dalje imate problema sa spavanjem, mogli biste imati nesanicu. Ako je to u pitanju, posetite lekara kako biste dobili odgovarajuću terapiju.

Nedostatak hranljivih materija

Ako vam se vrti u glavi bez šećera ili imate hronično jaku želju za slatkišima, vreme je da posetite vašeg lekara. Na primer, to može biti uzrok neravnoteže šećera u krvi, poput hipoglikemije.

Ali, nemojte odmah donositi zaključke. Kada telu nedostaju određeni minerali koji su uključeni u regulaciju nivoa insulina, to takođe može uticati na želju za slatkišima. Recimo, kada telo ne dobija dovoljno magnezijuma, imaćete problema sa energetskom snabdevenošću ćelija i povećaće se vaša želja za slatkišima koji brzo podižu nivo energije, ali ga tokom nekog vremena i naglo spuštaju.

 

(eKapija.com)

Previous articleVršac razvija inovativni sistem za kontrolu i upravljanje saobraćajem
Next articleDRAMA: Žena pretila da će se baciti sa zgrade KCV

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here