Intervju za feljton ,,Korak ispred“ Nemanja Petrović

SHARE
aman
Nemanja Petrović, Aman

Kao i do sada, za feljton na pitanja odgovaraju uspešni ljudi, uglavnom mladi koji ostvaruju da svoje poslovanje podignu na višu lestvicu. Pored toga, oni predstavljaju sjajan primer mogućnosti uspeha i ostvarivanja karijere u našoj zemlji, te VojvodinaInfo posvećuje svoju pažnju upravo njima. 

U želji da se prenese njihova reč, ideja, kao i put ka uspehu – danas smo razgovarali sa direktorom kompanije Aman doo. Nemanjom Petrović.

,,Korak ispred“ Nemanja Petrović

Gospodine Petroviću kada bi smo Vas pitali za vaše početke u poslovnom svetu odakle bismo krenuli?

Svoju poslovnu karijeru sam započeo kao prodavač Zepter malih kućih aparata. Posao koji sam mogao uklopiti sa studiranjem. Kasnije, radom u firmi Rubella Yugo, kao komercijalista, te u firmi Oil Group, na kraju sam se zaposlio u agraru, preduzeće VENTURA DOO Beograd. Nakon 8 godina rada u tom preduzeću, odlučio sam da opet promenim „sredinu“, te sam prešao u kompaniju AMAN DOO, prvo u sektor marketinga, a zatim sam počeo da radim na mestu generalnog direktora, gde i sada radim.

2. Kako bi ste opisali Vaš posao u nekoliko rečenica?

Teško je u kratkim crtama objasniti. Dolazak u AMAN je u momentu otvaranja 105 radnje i sa 1.200 zaposlenih. Danas, AMAN ima 220 maloprodajnih objekata i blizu 3.000 zaposlenih. Potreba za svakodnevnim usavršavanjem je nužna i neophodna. Vojničkim rečnikom, to je pešadijski posao, kopanje rovova i pokušaji da se rovovi što više pomere unapred.

3. Postoje li neki segmenti u vašoj poslovnoj karijeri na koje ste posebno ponosni?

Kupovina Interexa u Srbiji. Prvi put je domaći trgovinski lanac kupio jedan strani lanac. Takođe, meni je to bila prva akvizicija tih razmera, koju sam sa kolegama radio. Rezultati su više nego uspešni, te to smatram svojim uspehom, ali i uspehom svih nas u Amanu.

4. U kojim segmentima poslovanja vidite budućnost mladih u Srbiji? Vaš savet?

Budućnost je pre svega u IT Tehnologiji, koja munjevito ulazi u sve delatnosti, pa i u našu. Takođe, mladi treba da osete šta tržište traži i da se orijentišu na te delatnosti. Potrebe za radnom snagom uvek ima, samo nemate uvek dovoljno obučenih kadrova za neka radna mesta. Sviđa mi se što su neki poslovi ponovo dobili na značaju, te se nadam da će u budućnosti mladi se prilagođavati zahtevu i potrebama tržišta radne snage. Poređenja radi, ja sam se bavio prodajom malih kućnih aparata, kozmetike, kućnu hemije, ulja i maziva za automobilsku industriju, kao i za industiju u celini, zatim sam trgovao žitaricama, uljaricama, veštačkim đubrivima, semenima, i sada sam u maloprodaji, direktnoj ponudi ka krajnjem potrošaču.

5. Kako je došlo do saradnje izmedju Vas i Amana?

Razmišljajući šta da vam odgovorim, jednostavno su se kockice složile i Amanu i meni u istom momentu. Znate u životu treba imati i sreću da se nađete na pravom mestu i u pravo vreme, a ja sam to uspeo sa Amanom.

6. Vlasnik Amana je strani državljanin. Kada bi ste provlačili paralelu između domačih i stranih poslodavaca koja je razlika ako je ima?

Vlasnik je takođe naš državljanin. Kao što znate, on je poreklom Arapin. Često sam to govorio, da bih uveo na ekonomskim školama i fakultetima da uspešni poslovni ljudi Arapskog sveta održe čas predavanja, seminar kako organizovati uspešnu kompaniju, kako pregovore voditi,… Mešavina njihovog i našeg je sigurno dobitna kombinacija.

7. Aman je prvo osvojio Beograd, posle toga krenulo je širenje maloprodajnih objekata širom Srbije .Imamo utisak da je poseban akcenat stavljen na Vojvodinu ili ne? Koji je razlog ako jeste?

Ne, Vojvodina je tek ove godine deo Srbije koji osvajamo. Strateški smo se pozicionirali na jugu Srbije, zapadnom delu, i sada se nameće potreba širenja u centrlanoj Srbiji i Vojvodini, što smo uspešno započeli, i dalje ćemo raditi.

8. Deset največih trgovačkih lanaca drži 55% srpskog tržišta, Aman je na visokom 2 mestu. Da li se očekuje još neko kapitalno širenje kao 2016. godine?

Aman je još daleko od drugog mesta. Plan nam je da se širimo prema strategiji koju smo zacrtali, ne gledajući koji smo po veličini u Srbiji. Ono što je sigurno, da smo među top 5 u Srbiji i ponosni smo sa tim. Kapitalno širenje je uvek moguće i mi ga ne isključujemo, ali organski rast je nešto što sada predstavlja bazu našeg razvoja.

9. Kupovna moć potrošača je relativno niska. Kako se borite sa time?

Stalnim poboljšanjem ponude, inovativnošću, traženjem robe koja ima bolji odnos cene i kvaliteta, naše kupce stalno obradujemo. Ako tome dodamo da popravljanjem uslova ambijenta u kojem se kupovina obavlja, rezultat je trajno poverenje. Aman se ponosi time da broj onih kupaca koji se stalno vraćaju u nove kupovine se povećava iz dana u dan.

10. Da li dolazak LIDL-a u Srbiju remeti tržišnu konkurentnost?

Ne remeti, samo je poboljšava. Tera vas da stalno budete budni i mi to pozdravljamo.

11. Koji je Vaš ,,recept“ za uspeh?

Morate se stalno usavršavati, stalno učiti, pratiti šta tržište traži, prilagođavati mu se. Takođe, konkurenciju ne prihvatati kao neko zlo, već kao razlog vašeg daljeg usavršavanja, učiti od njih. Mislim da je to pravi način da odredite svoj uspeh.