Humanitarci i promoteri istovremeno – Kako tumačiti današnji način pomaganja ugroženima

Pokušaćemo da stavimo na stranu humanitarne organizacije, državne, privatne i ostale koji su registrovani kao takva ili slična grupa koja radi u cilju zbinjavanja onih kojima je najpotrebnije.

Na kratko ćemo se osvrnuti na pojedince koji slede takve primere, pomažu onima koji su ugroženi ali istovremeno stvaraju publiku koja ih prati i od koje kasnije zarađuju.

Praveći paralelu kod ovog načina pomaganja i promocije humanitarnog rada doalzimo do zaključka da pojedinici snimaju, fotografišu i stvaraju brend od sebe. 

Snimajući korak po korak, kupovina, pakovanje, dostava, ili drugi načini oni usput registruju sebe ili grupu kao humanitarce, sa druge strane prave promociju svog brenda ili lica kako bi stekli što veću publiku. Ponekad imamo i tužne detelje kada se snimaju osobe koje primaju pomoć gde se dovode u vrlo neprijatnu situaciju dok ih zatiču u trenutku primanja „pomoći“, zahvaljivanja, zapomaganja, suza i slično.

Opet, ne možemo biti uvek kritizerski nastrojeni preme ovome.

Međuljudski odnosi su u jako lošem stanju, sve se vrti oko novca i slave i ponekad nas ne iznanađuje dokle čovek može da ide kako bi stekao „onih 5 minuta“.

Sa druge strane, snimanje, fotografisanje i dokumentovanje konkretno humanitarnog rada pojedinca može imati za cilj da motiviše druge koji mogu da slede sličan primer, da probudi ono malo vrednosti što je ostalo u nama i uvek održi nadu da će jednog dana biti bolje.

Svesni smo da ima dobrih i loših humanitaraca, a koliko je ispravno i značajno snimanje takvkih akcija ja pitanje koje zadire u filozofski aspekt i zahteva složeniju analizu svih grupa i metoda pomaganja.

Podelite sa nama vaše mišljenje u komentarima.