GIGANT se povlači iz proizvodnje mobilnih telefona zbog gubitaka

Photo by Rodion Kutsaev on Unsplash

Južnokorejska kompanija LG Electronics saopštila je danas da će ugasiti preduzeće za proizvodnju mobilnih telefona koje godinama beleži gubitke, pošto pregovori sa potencijalnim kupcima tog poslovnog dela nisu urodili plodom.

Ova odluka znači da će LG postati prvi veliki brend u sektoru mobilnih telefona koji se u potpunosti povlači sa tržišta, navodi Rojters.

LG će s ovim povlačenjem ostaviti za sobom 10-procentni tržišni udeo u Severnoj Americi, gde je bio treći najveći mobilni brend, pošto su ga „progutali“ proizvođači samrtfona Apple i Samsung.

Organizacioni deo LG-a za mobilne telefone nagomilao je tokom šest godina gubitke od oko 4,5 mlrd USD, a izlazak iz ovog sektora u kojem vlada žestoka konkurencija omogućiće kompaniji da se usredsredi na područja rasta kao što su komponente za električna vozila, internet stvari (IoT) i pametne kuće, navodi se u saopštenju.

Prošle godine, LG je isporučio kupcima 23 miliona mobilnih telefona u odnosu na domaćeg rivala, kompaniju Samsung, koja je prodala 256 miliona jedinica, prema podacima istraživačke firme Counterpoint. Njegov trenutni globalni tržišni udeo iznosi samo oko 2%.

Mada su i drugi poznati mobilni brendovi kao što su Nokia, HTC i Bllackberry, takođe snažno pali, oni se ipak nisu potpuno povukli sa tržišta.

Očekuje se da će odeljenje za pametne telefone LG-a, najmanje od njegovih pet organizacionih delova sa udelom od oko 7% u prihodima kompanije, biti ugašeno do 31. jula.

Zaposleni u mobilnom sektoru u Južnoj Koreji biće premešteni u druga preduzeća i podružnice LG Electronics.

Kompanija će nastaviti da pruža usluge servisiranja i ažuriranja softvera kupcima postojećih mobilnih uređaja tokom određenog vremenskog perioda koji će se razlikovati u zavisnosti od regiona, poručili su i LG-a.

Pregovori LG-a o prodaji mobilnog poslovanja vijetnamskoj Vingrupi su propali zbog neslaganja dve strane o uslovima, rekli su Rojtersu izvori upoznati s pregovorima.

 

(eKapija.com)