Fizička aktivnost- Funkcionalni treninzi

SHARE

Redovno vezbanje je nacin podizanja nivoa motornog, psiholoskog, zdravstvenog, estetskog i sportskog statusa.

vojvodinainfo

Redovna fizička aktivnost makar i 45 minuta dnevno utice na smanjenje rizika za nastanak bolesti srca i malignih tumora. Pritom, poboljšava zdravlje mišićno-skeletnog sistema, kontroliše telesnu težinu i smanjuje simptome depresije.

Fizicki izgled i odabir vezbi koju pojedinac redovno praktikuje ne ukazuju da je na svim poljima jednako u formi. Naime, sveobuhvatna forma se stice iskljucivo uravnotezenim treningom koji obuhvata sve komponente fizicke aktivnosti.

Za svaki pojedinacni sport je potreban poseban pristup i analiza.

Standardni rutinski treninzi u teretanama i fitnes centrima se uglavnom svode na vezbe koje se koncentrisu na pojedinacne misicne particije, sto uglavnom tako lako i ne dovodi do zeljenih rezultata.

Foto: trener i nutricionista Milutin Kovačević

Funkcionalni trening, kao sveobukvatni trening, angazuje sve misicne particije. Funkcionalni trening je jedan od najpopularnijih sistema treninga u svetu. Funkcionalni trening se istakao kao jako rezultirajuci trening zahvaljujuci treneru Mark Twigtu koji je dobio zadatak da pripremi glumce i kaskadere za film ,,300″.

Treninzi su bili dinamicni, vezbe su se menjale svakog dana i u kratkom periodu uz rigoroznu dijetu postigli su fantasticnu formu. Funkcionalni trening nudi mnoge prednosti poput povecanja snage, mase, brzine i izdrzljivosti, fleksibilnosti i obima pokreta, ubrzava metabolizam i topi masne naslaga, pomaze u prevenciji povreda, kao i u njihovoj rehabilitaciji.

Komponente fizicke aktivnosti sticu se kontuiranim radom planiranih treninga i ishrane- to jest stilom zivota sto svakako fitness i jeste.

Foto: Milutin Kovačević trener i nutricionista

Fizička neaktivnost je verovatno jedan od vodećih problema javnog zdravlja u svetu. Uspeli smo da fizičku aktivnost i kretanje potisnemo iz svakodnevnog života, zbog čega moramo da vežbamo samo da bi bili zdravi. Radne navike i slobodno vreme prilagodili smo minimalnoj potrošnji energije.

Pošto se ne možemo vratiti u vreme sa mnogo većom energetskom potrošnjom, to znači da se moramo baviti fižičkom aktivnošću u svakodnevnom životu, za dosta ljudi ta aktivnost biće redovno vežbanje u fitness-centrima.

Autor za Vojvodina Info / trener i nutricionista Milutin Kovačević foto: Dejan Milićević

vojvodinainfo