Evo kako se rešiti lošeg zadaha!

Image by Alexandr Ivanov from Pixabay
Oglas

Veliki procenat odraslih pati od neprijatnog zadaha u nekom trenutku svog života, a on ponekad može biti i znak ozbiljnog zdravstvenog problema.

Loš zadah obično nastaje usled nakupljanja bakterija u ustima. Iako određena hrana, poput belog ili mladog luka, ponekad može da zada samo privremeni neugodni miris, to obično nije uzrok hroničnog neprijatnog zadaha.

Hrana koju treba izbegavati su mladi luk i beli luk, pržena hrana ili druga hrana s visokim udelom masti, šećer, lepljiva hrana (na primer karamela), zaslađeni napici.

Hronični neprijatni zadah ima više uzroka, a to su najčešće nakupljanje bakterija u ustima, na primer zbog loše oralne higijene, loša ishrana, parodontalna bolest, karijes, hronično suva usta (stagnacija sline), pušenje i upotreba duvana, infekcije usta, nelečeni zubni karijes, a ponekad i ozbiljnija medicinska stanja poput bolesti jetre ili dijabetesa.

Ovo vam može pomoći da se rešite lošeg zadaha

Jedite limun. Pokazalo se da limunov sok ima fitohemijske, antimikrobne i antioksidativne aktivnosti koje mogu pomoći u suzbijanju bakterija i gljivica, a uz to smanjuju upalu u ustima.

Pijte puno vode. Suva usta mogu uzrokovati loš zadah jer je suvoća plodno tlo za bakterije koje proizvode smrdljiva jedinjenja.

Jedenje peršuna je takođe efikasno u borbi s neprijatnim zadahom jer je peršun bogat hlorofilom koji pomaže da se neutrališe loš dah i deluje osvježavajuće. Isti efekat ima sok od svežeg krastavca i celera.

Konzumirajte više zdravih masnoća, poput organskog, devičanskog maslinovog ulja, semenki, orašastih plodova i ribe.

Ali, ako uzrok lošeg zadaha ne nestaje ni nakon promene prehrambenih navika, najbolje je posavetovati se s lekarom oko daljih mogućnosti.

Previous articleŠta je potrebno Sremskoj Mitrovici? Participativno budžetiranje – Predlozi do 24. septembra
Next articleIsplata novčane pomoći za penzionere od 22. septembra