Cink – Za šta je važan i gde ga najviše ima

pijaca, namirnice, povrće
Image by photosforyou from Pixabay
Oglas

Mnogi minerali pozitivno utiču na ljudsko zdravlje, ali je retko koji od njih važan kao cink. Cink je ključan mineral za rast i razvoj većine živog sveta i nalazi se u svakoj ćeliji tela. Procenjuje se da prosečna zdrava, odrasla osoba u svom organizmu ima od 1.4 do 2.3 g cinka.

Uloga cinka u organizmu je višestruka i nezamenljiva, naročito u doba pandemije, on je dobar za opštu regulaciju imunog sistema i pravilno funkcionisanje organizma. Stoga nije slučajno da telo uz gvožđe sadrži upravo najviše cinka, ali nažalost, ljudsko telo ne može da proizvodi cink i zato je potrebno da ga unosimo putem ishrane. Cink se prirodno nalazi u mnogim biljnim i životinjskim namirnicama.

Uprkos njegovom izuzetnom značaju, cink u ishrani ljudi dugo je bila zaboravljena tema, kod nas i širom sveta, piše onefit.rs.

Procene govore da čak 2 milijarde ljudi širom sveta pati od nedostatka cinka. Nedostatak ovog minerala u ishrani može biti uzrok brojnih zdravstvenih komplikacija, a ublaže znakove i simptome nedostatka cinka ubrajaju se dijareja, slab imunitet, proređena kosa, smanjen apetit, poremećaji raspoloženja, suva koža i problemi sa plodnošću.

U osobe podložnije poteškoćama izazvanim nedostatkom cinka spadaju vegeterijanci, vegani, trudnice, dojilje, anoreksičari, bulimičari, i ljudi sa gastrointestinalnim i bubrežnim problemima.

Preporučena dnevna doza unosa cinka za odrasle iznosi 11 mg za muškarce i 8 mg za žene.

Za razliku od njih, trudnicama se savetuje da konzumiranjem hrane ili suplementacijom unose 11 mg, a dojiljama 12 mg cinka dnevno.

Gornja granica dnevnih preporučenih vrednosti unosa cinka iznosi 40 mg, osim kod osoba koje imaju manjak cinka u telu.

Iako mnogi suplementi sadrže cink, namirnice koje obiluju ovim mineralom jedini su prirodan izvor cinka.

U najbolje namirnice bogate cinkom ubraja se sledeća hrana:
– Meso
– Školjke
– Jaja
– Određeno povrće (krastavac, zelena salata, spanać, paradadajz, luk)
– Žitarice od celog zrna
– Mahunarke
– Semenke
– Orašasti plodovi
– Mlečni proizvodi
– Crna čokolada

Ručak zaludeo celu planetu: Pasta kakvu niste jeli (VIDEO)

(ekapija.com)

Previous articleGarderoba koju žene ne bi trebalo da nose nakon 40. godine
Next articleUZNEMIRUJUĆI VIDEO IZ NOVOG SADA: MUŠKARAC SVOM SNAGOM BACA PSA O ZEMLJU!