Bulajić: Radovi na pruzi Beograd-Subotica ispred roka, očekujemo otvaranje u decembru

0
125

V.d. generalnog direktora Srbija voza Ivan Bulajić najavio je danas da su radovi na deonici Beograd-Subotica ispred zadatog roka i da otvaranje očekuje u decembru ove godine.

„Očekujemo sa vrlo visokim stepenom sigurnosti da će ta pruga biti otvorena već u decembru ove godine“, rekao je Bulajić za Tanjug.

Kako je ocenio, ta pruga biće veliki izazov za Srbija voz koji ima veliku odgovornost da organizuje da saobraćaj i na tom delu pruge funkcioniše perfektno kao što to funkcioniše na delu između Beograda i Novog Sada.

„Imaćemo 36 polazaka vozova između Beograda i Subotice i imaćemo još devet vozova koje će saobraćati u regio režimu, znači stajaće na svakoj stanici između Novog Sada i Subotice“, naveo je Bulajić.

On je rekao i da je interesovanje putnika za liniju do Bara znatno veće nego prošle godine.

„Ilustrovaću vam to podatkom od prošle godine kada smo ostvarili rekordnih 170.000 prevezenih putnika, a da bi malo bilo jasnije koliko je to zapravo ljudi, to vam je ekvivalent oko 3.500 autobusa. Znači, interesovanje ove godine je još veće nego prošle. Sada smo još uvek na samom početku sezone, tako da još uvek karte mogu da se kupe i svega nekoliko dana unapred“, kazao je Bulajić.

Upitan o izazovima u održavanju pruge do Bara, Bulajić je rekao da je održavanje pruge u nadležnosti firme Infrastruktura železnice Srbije, ali da je ono što u Srbija vozu znaju jeste da je planirano da se u toku ove godine već raspiše tender za kompletnu rekonstrukciju te pruge.

„To znači da će ona u narednim godinama biti vraćena u perfektno stanje, onako kako je bilo kada je otvorena na davne 1976. godine“, naveo je Bulajić.

On je izneo i podatak da se beleži sve veće interesovanje putnika za linije kao što su Beograd-Užice, Beograd-Vršac, Beograd-Sremska Mitrovica i Beograd-Šabac-Loznica.

„To su zaista dobre linije, gde je vreme putovanja brže od autobusa, a cene znatno niže“, dodaje direktor Srbija voza.

Bulajić je kazao da se na relaciji Beograd-Novi Sad u proseku preveze oko 9.000 putnika dnevno, a da ima dana kada pređe i 12.000 uutnika u danu, a podsetio je da Srbija voz za vreme velikih muzičkih festivala i ostalih događaja uvodi dodatne polaske.

On je rekao i da je u protekloj godini zabeleženo 1.344 polaska vozova na Šerganskoj osmici i prevezli više od 70.000 putnika.

„Visok procenat tih putnika su stranci. Imali smo slučaj da su ljudi iz Britanija, čak i iz Japana dolazili u Srbiju, ljubitelji železnice, da bi se provozili tom prugom“, istakao je Bulajić.

Prema njegovim rečima, Srbija voz nastoji da i dalje stimuliše putnike da koriste mobilnu aplikaciju koju su uveli za kupovinu karata, a čijim korišćenjem se stvaraju dodatni popusti.

„Time želimo da stimulišemo ljude da probaju tu mobilnu aplikaciju, nju dalje razvijamo, tako da će u narednim danima biti pušten i servis informisanja putnika kroz mobilnu aplikaciju. Oni ljudi koji na taj način kupe kartu mogu dobiti vrlo personalizovanu informaciju ukoliko dođe do bilo kakvih poremećaja, konkretno na vozu za koji su kupili kartu“, rekao je Bulajić.

Najavio je da Srbija voz razvija i novi sajt, navodeći da servis za informisanje o saobraćaju na njihovom postojećem sajtu već jako dobro radi i dosta je popularan među putnicima.

Dodao je da ta kompanija nastoji da potpuno ukine korišćenje papira u internoj komunikaciji i da je u planu uvođenje „dokument management“ sistema.

„Uvodimo, to je sad smo na samom kraju uvođenja i tableta za sve mašinovođe. Znači oni više neće svoju dokumentaciju, službnu dokumentaciju uvoditi u papirnoj formi nego unošenjem u tablet. Dalje uvodimo sistem za automatski raspored posada po vozovima. Tu očekujemo isto dodatne uštede jer će na taj način biti optimizovan njihov rad“, rekao je Bulajić.

Upitan o tome da li Srbija voz ima dovoljno zaposlenih, Bulajić je rekao da u današnje vreme zbog visoke stope zaposlenosti kompanijama sve teže da dođu do novozaposlenih, pogotovo ako se radi o nekim specifičnim zanimanjima kao što je to slučaj na železnici.

„Ono što mi radimo na nekoliko frontova, prvo imamo jako dobru saradnju sa železničkim školstvom, tu podrazumevam Železničku tehničku školu i Visoku železničku školu. Imamo često prezentacije zajedno sa njima kako bi podstakli decu da se jave za tu vrstu školovanja, zato što je definitivno pred železnicom izuzetno svetla budućnost i to ljudi moraju da shvate da bi se zainteresovali za taj poziv. Uz to, počinjemo jedan vrlo ozbiljan program stipendiranja učenika da bismo omogućili deci koje nisu iz Beograda da sa nula troškova mogu da dođu, završe kompletno školovanje i imaju garantovan posao u Srbija vozu iza toga“, naveo je Bulajić.

Dodao je da imaju sa tim školama potpisane i ugovore o dualnom obrazovanju, tako da kroz učenje i paralelan rad učenici su daleko bolje osposobljeni da kad završe školu i dođu da rade u Srbija vozu mogu još ranije da doprinesu tehnološkom procesu.